بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
تاثیر مجوز خرید توافقی ارز صادرکنندگان بر کنترل نرخ ارز
عضو کمیسیون اقتصادی گفت: مجوز خرید توافقی ارز صادرکنندگان توسط صرافی‌ها و کار‌های مشابه در این زمینه در کنار اینکه بر بازار ارز تاثیر خواهد داشت، مشوقی هم برای صادرکننده به حساب می‌آید.
کد خبر : ۲۵۹۳۰۳

تاثیر مجوز خرید توافقی ارز صادرکنندگان بر کنترل نرخ ارز

بورس نیوز: علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی درباره دستورالعمل جدید بانک مرکزی مبنی بر مجوز خرید توافقی ارز صادرکنندگان توسط صرافی‌ها اظهار کرد: مجوز خرید توافقی ارز صادرکنندگان توسط صرافی‌ها و کار‌های مشابه در این زمینه در کنار اینکه بر بازار ارز تاثیر خواهد داشت، مشوقی هم برای صادرکننده به حساب می‌آید.



وی افزود: صادرکننده از این طریق اطمینان پیدا می‌کند فعالیت اقتصادی‌ش به ثبات رسیده و دارای پشتوانه است، برای فعال اقتصادی هم هیچ پشتوانه‌ای بهتر از بانک مرکزی نیست، زیرا با اعتماد و اطمینان از سیاست‌های درست بانک مرکزی آرامش در بازار ایجاد می‌شود و مردم تکلیف خود را حداقل تا ۶ ماه آینده می‌دانند.

این عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: مجوز خرید توافقی ارز صادرکنندگان توسط صرافی‌ها در کنترل نرخ ارز تاثیر خواهد داشت، زیرا تلاطم بازار و نوسانات قیمتی با دستور برطرف نشده و نمی‌شود، این حرکت جدید بانک مرکزی قطعا به ثبات بازار می‌انجامد. باید اجازه داد تا نظام عرضه و تقاضا قیمت را تعیین کند و نباید با قیمت‌های دستوری به دنبال حل مشکل رفت.

رضایی گفت: تصمیم جدید بانک مرکزی به کارشناسی بیشتری نیاز دارد، ولی در کل می‌تواند بر قیمت تاثیر بگذارد، زیرا در غیر این صورت ماهیت کار زیر سوال می‌رود. همه باید به کمک آیند که این دستورالعمل ساختارمند شود و هر روز تغییرات به وجود نیاید تا شاهد ثبات در بازار ارز باشیم و در نتیجه آن تولیدکننده، وارد کننده یا صادرکننده هم بتواند برای کار‌های خود برنامه ریزی کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:

گام مثبت بانک مرکزی با دستورالعمل ارزی جدید

صف خرید دلار برچیده می شود
عضو شورای عالی کانون صرافان:

صف خرید دلار برچیده می شود

ارسال نظر