بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
بازدید مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر از روند مگاپروژه کیان
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر و هیأت همراه در راستای سفر به عسلویه از مگا پروژه پتروشیمی کیان بازدید نموده و از نزدیک در جریان مراحل اجرایی پروژه قرار گرفتند.
کد خبر : ۲۵۹۳۶۲
نویسنده :
مینا علیزاده

بازدید مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر از روند مگاپروژه کیان

بورس نیوز: در این بازدید حسینی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر ضمن تشکر از روند چشمگیر پیشرفت روند مگاپروژه کیان در یکسال اخیر، بر تامین مالی پروژه مگاپتروشیمی کیان به شیوه‌های مختلف تاکید و جهت اجرا و اتمام آن به عنوان سرمایه گذار پیشنهاداتی ارائه کرد.

اسدالله غلامپور، مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری غدیر گزارش مبسوط و مقایسه‌ای مگا پروژه پتروشیمی کیان را به تفکیک عملیات اجرایی از سال ۱۳۹۳ لغایت پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ رایه داد.

در ادامه قنبری، مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان استمرار با ثبات تامین مالی مگاپروژه کیان را مهم برشمرد و افزود: مگاپتروشیمی کیان، مهمترین طرح پتروشیمی حال حاضر کشور است.

شایان ذکر است که مجتمع مگا پروژه کیان که از طرح‌های جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی می‌باشد، شامل مجموعه‌ای از واحد‌های الفین (اتیلن، پروپیلن، بنزن، بوتادین) و پلی الفین (انواع پلی اتیلن سنگین) در فاز یک و همچنین واحد‌های پروپیلن اکساید، اتیل بنزن – استایرن مونومر و اکسو الکل‌ها در فاز ۲ است که به نوبه خود و در مجموعه صنعت پتروشیمی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالا دارای مزیت‌های ممتازی نسبت به سایر پتروشیمی هاست که برخی از آن‌ها عبارتند از:

نخستین مگاپروژه صنعت پتروشیمی است که در آن زنجیره ارزش بنزن و پروپیلن به صورت همزمان و در یک واحد اجرا می‌شود.
همچنین، نخستین مگاپروژه صنعت پتروشیمی از نظر میزان سرمایه گذاری بهینه است که بالاترین رقم را به خود اختصاص داده است (بالغ بر سه و‌نیم میلیارد یورو)

نخستین مگاپروژه صنعت پتروشیمی است که دارای بالاترین ظرفیت تولید محصولات الفینی، پلی الفینی و آروماتیکی در یک سایت را داراست که بالغ بر ۳/۲ میلیون تن در سال می‌باشد.

نخستین مگاپروژه صنعت پتروشیمی است که دارای بالاترین استاندارد در جهت حفظ محیط زیست بوده به طوری که که فاقد هرگونه پساب تولیدی است.

نخستین مگاپروژه صنعت پتروشیمی که طراحی واحد الفین آن را چهار لیسانسور معتبر شامل شرکت‌های لینده، BASF و Uhde آلمان و میتسوبیشی ژاپن انجام داده اند و همگی از بزرگترین و معروف‌ترین تامین کنندگان تکنولوژی این صنعت در جهان به شمار می‌روند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پرداخت سود ۳۱ شرکت از طریق سجام
از ابتدای سال جاری پرداخت شد؛

پرداخت سود ۳۱ شرکت از طریق سجام

صندوق جسورانه ارغوان خرداد ماه پذیره نویسی می‌شود
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در نشست خبری مطرح کرد:

صندوق جسورانه ارغوان خرداد ماه پذیره نویسی می‌شود

ارسال نظر