بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
نگاهی به عملکرد ماهانه سرمایه گذاری پردیس

درآمد ۱۴ میلیارد تومانی "پردیس" از سود سهام محقق شده

درآمد ۱۴ میلیارد تومانی
بیشترین ارزش بازار "پردیس" نیز در اختیار «فولاد مبارکه اصفهان» با مبلغی بالغ‌بر ۹۴ میلیارد تومان بود که یک درصد کاهش را نسبت به فروردین‌ماه به همراه داشت و عمده‌ترین ارزش بازار را پس از فولاد مبارکه اصفهان، «معدنی و صنعتی چادرملو» به خود اختصاص داد.
کد خبر : ۲۵۹۳۷۲

سرمایه گذاری پردیس+بورس نیوز

بورس نیوز:

شرکت سرمایه‌گذاری پردیس در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در بخش شرکت‌های بورسی و غیربورسی را برابر با ۵۹۳ میلیارد تومان گزارش کرد.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌های بورسی با ۴۴۹ میلیارد تومان به ثبت رسید و مابقی آن نیز در حوزه شرکت‌های غیربورسی سرمایه‌گذاری شد.

مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "پردیس" در اردیبهشت‌ماه رشد ۸ درصدی را نسبت به ماه گذشته تجربه کرد و در مقایسه با سال گذشته نیز ۵۱ درصد افزایش سرمایه‌گذاری را به ثبت رساند.


بیشتر بخوانید: "پردیس" تصمیمات مجمع را ثبت کرد


عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "پردیس" در اردیبهشت‌ماه مربوط به بخش «محصولات شیمیایی» با ۱۰۸ میلیارد تومان در حوزه شرکت‌های بورسی بود و در بخش شرکت‌های غیربورسی نیز بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری به «صندوق سرمایه گذاری قابل معامله» با ۷۹ میلیارد تومان اختصاص یافت.

روند ارزش بازار پردیس+بورس نیوز

بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "پردیس" در اردیبهشت‌ماه مربوط به بخش «فلزات اساسی» با ۲۷۱ میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بخش «محصولات شیمیایی» با ۲۲۶ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را از آن خود کرد.

ارزش بازار سرمایه‌گذاری در حوزه «محصولات شیمیایی» با ۴ درصد افزایش در مقایسه با ماه گذشته همراه بود و نسبت به سال گذشته نیز ۴ درصد رشد ارزش بازار را به ثبت رساند.

در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی "پردیس" بیشترین بهای تمام‌شده متعلق به «پلیمر آریا ساسول» با ۱۹ میلیارد تومان بود که ارزش بازار آن در اردیبهشت‌ماه بالغ‌بر ۲۷ میلیارد تومان اعلام شد که نسبت به ماه گذشته ۱۱ درصد کاهش یافت و در مقایسه با سال گذشته ۹۰ درصد افزایش را تجربه کرد.

بیشترین ارزش بازار "پردیس" نیز در اختیار «فولاد مبارکه اصفهان» با مبلغی بالغ‌بر ۹۴ میلیارد تومان بود که یک درصد کاهش را نسبت به فروردین‌ماه به همراه داشت و عمده‌ترین ارزش بازار را پس از فولاد مبارکه اصفهان، «معدنی و صنعتی چادرملو» به خود اختصاص داد که ارزش بازار سرمایه‌گذاری در این شرکت ۷۸ میلیارد تومان بود.

"پردیس" با سرمایه ثبت‌شده ۲۳۰ میلیارد تومان طی عملکرد یک ماهه سال مالی منتهی به آذرماه سال ۱۴۰۱ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی بالغ‌بر ۱۴ میلیارد تومان درآمد داشت، شرکت در انتهای اردیبهشت‌ماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده ۴۴۹ میلیارد تومان در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۱۳۹ درصدی به مبلغ یک هزار و ۷۳ میلیارد تومان رسید.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر