بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
به حرکت درآمدن دوباره جریان مذاکرات اتمی
جوزپ بورل در رشته توییت‌هایی هدف از سفر خود به تهران را به حرکت درآوردن دوباره جریان مذاکرات اتمی ذکر کرد.
کد خبر : ۲۵۹۶۲۵
نویسنده :
مینا علیزاده

به حرکت درآوردن دوباره جریان مذاکرات اتمی

بورس نیوز: وزیر خارجه ایران در کنفرانس خبری مشترک با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد: گفتگو‌های مفصل، عمیق و دقیقی را درباره مطالبات ایران داشتیم و به بورل تأکید کردیم آمادگی داریم در روز‌های آینده مذاکرات را از سر بگیریم.

وی افزود: آنچه برای ایران مهم است نفع اقتصادی از توافقی است که در ۲۰۱۵ حاصل شده و هر موضوعی که بتواند نفع اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار دهد از نظر دولت قابل قبول نخواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: سعی می‌کنیم بر مشکلات و نقاط اختلاف در مسیر گفتگو‌هایی که از سر گرفته خواهد شد، فائق آییم.

امیرعبدالهیان خاطرنشان کرد: ایران در مقابل اقدامات تهدید آمیز و تحریک برانگیز رژیم صهیونیستی دست بسته نخواهد بود. هر دو طرف در تداوم آتش بس در یمن تاکید کردیم. ایران و روسیه بر مذاکرات یمنی یمنی تاکید داشتند. لغو تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید انجام شود. به حمایت از مردم و دولت سوریه ادامه می‌دهیم. جمهوری اسلامی ایران جنگ را راه‌حل نمیداند. با نگاه به ریشه‌های این بحران و جنگ بر مذاکره و گفت‌وگوی سیاسی برای رسیدن به شرایط مطلوب در منطقه و خروج جنگ در اوکراین تاکید کردیم.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر