بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
تراز تجاری ایران ۶۰۰ میلیون دلار مثبت شد
معاون وزیر صمت با اشاره به تراز تجاری کشور گفت: تراز تجاری ۶۰۰ میلیون دلار مثبت شد.
کد خبر : ۲۵۹۶۴۱

تراز تجاری ایران ۶۰۰ میلیون دلار مثبت شد

بورس نیوز: علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صمت با بیان اینکه اکنون فعال‌ترین رایزن بازرگانی ما در عراق مستقر است، اظهار کرد: شبکه محلی گسترده‌ای در بصره، اقلیم کردستان، نجف و کربلا ایجاد شده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت بیان کرد: چند مرکز تجاری در شهر‌های مختلف و مهم عراق ایجاد شده که بیشترین حجم نمایشگاه‌ها در چند سال اخیر در عراق برگزار شده است.

وی با بیان اینکه صدور خدمات فنی و مهندسی در سال‌های اخیر رشد داشته، ادامه داد: بیشترین میزان رشد مربوط به عراق بوده است.

وی همچنین از برگزاری نشست تجاری با قطر خبر داد و گفت: با کمک اتاق مشترک ایران و قطر ۷۰ نفر از تجار ایرانی با تجار این کشور مرتبط و آشنا شده‌اند.

معاون وزیر صمت تاکید کرد: یکی از خواسته‌های امیر قطر برگزاری نمایشگاه فرش و صنایع دستی در این کشور است که فرصت خوبی برای صادرات به شمار می‌رود. پیمان‌پاک اظهار داشت: همزمان با جام‌جهانی فوتبال قطر نمایشگاه عرضه کالا‌های ایرانی در این کشور برگزار خواهد شد.

وی همچنین از رشد ۱۰۰درصدی صادرات به ترکیه خبر داد و گفت: این روند در سه ماه ابتدای امسال ادامه داشته است.

پیمان‌پاک افزود: برای صادرات به ترکیه به صورت استان به استان در حال کار کردن هستیم و یک توافق‌نامه تهاتر با این کشور در حال نهایی شدن است.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: مشکل اصلی در توسعه تجارت با افغانستان مسائلی مانند کانتینر‌ها و پرداخت پول است. طرف افغانی هنوز تسلط کافی بر این موضوعات نداشته، اما همه مسائل تجارت با این کشور تحت مدیریت قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: افغانستان ذخایر معدنی خوبی در زمینه سنگ‌آهن دارد و ما به طور ویژه در منطقه سنگان نزدیک مرز افغانستان به دنبال استخراج سنگ‌آهن در مقابل صادرات هستیم. سال گذشته ۸۵ درصد ارز صادرکنندگان به کشور بازگشت که این مسأله با تسهیل‌گری انجام شد.

پیمان پاک همچنین به تراز تجاری کشور اشاره کرد و گفت: تراز تجاری کشور ۶۰۰ میلیون دلار مثبت شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر