بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
دبیر کل شورای کانون صرافان:

مردم دغدغه خرید ارز را ندارند

دبیر کل شورای کانون صرافان گفت: مردم دیگر مانند گذشته دغدغه خرید ارز را ندارند و از هر صرافی می‌توانند ارز را با قیمت بسیار مناسب خریداری کنند.
کد خبر : ۲۵۹۷۰۶

مردم دغدغه خرید ارز را ندارند

بورس نیوز: کامران سلطان زاده، دبیر کل شورای کانون صرافان اظهار کرد: با توجه به اتفاقاتی که هفته گذشته افتاد و مصوبه بانک مرکزی در خصوص توافقی شدن نرخ خرید و فروش ارز، عرضه ارز در صرافی‌ها افزایش پیدا کرده و مردم نیز دیگر مانند گذشته دغدغه خرید ارز را ندارند و از هر صرافی می‌توانند ارز را با قیمت بسیار مناسب خریداری کنند.



وی افزود: با بهبود وضعیت دریافت ارز و رفع شدن جو روانی مبنی بر کمبود ارز در بازار و دست به دست شدن اخبار خوبی در خصوص برجام و در حوزه سیاسی امروز حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ تومان نرخ ارز کاهش یافته و بنابر پیش بینی کاهش خوب نرخ ارز مردم بیشتر فروشنده شده‌اند و خرید کاهش یافته است.

سلطان زاده درخصوص ریزش نرخ ارز بیان کرد: عرضه و تقاضا در بازار نرخ ارز را تعیین می‌کنند و هر چقدر عرضه در بازار افزایش پیدا کند و تقاضا کاهش پیدا کند بالانس عرضه و تقاضا مثبت خواهد شد و تا زمانی که تقاضا پایین باشد روند نرخ ارز نزولی خواهد بود.

سلطان زاده گفت: مذاکرات برجام به جهت آرامش جو سیاسی و روانی در جامعه می‌تواند در بازار ارز تاثیر گذارد، اما با توجه به اینکه مذاکرات برجام خیلی طولانی شده نمی‌تواند خیلی تاثیر گذار باشد، اما بی اثر نیز نخواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر