بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ایرانی
نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ایرانی چگونه است و چطور به صورت گام به گام معامله ارز‌های دیجیتال را انجام دهیم.
کد خبر : ۲۵۹۷۶۵

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ایرانی

بورس نیوز: نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ایرانی چگونه است و چطور به صورت گام به گام معامله ارز‌های دیجیتال را انجام دهیم. در این راهنما خواهید آموخت.

رویکرد‌های مختلف از نظر نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ایرانی وجود دارد. برای شروع معامله ارز‌های دیجیتال، ابتدا به دانش کافی در مورد موضوع نیاز دارید. همچنین بسیار مهم است که خطرات مرتبط را بدانیم. اگر بتوانید بازار را به درستی زمان‌بندی کنید، تجارت کریپتو می‌تواند بازدهی بسیار بالاتری نسبت به سرمایه‌گذاری‌های سنتی به شما بدهد.

آموزش مرحله به مرحله نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ایرانی

حالا که آماده شروع ترید ارز‌های دیجیتال هستید و می‌خواهید خرید ارز دیجیتال از صرافی ایرانی را تجربه کنید، نگران نباشید، ما در کنار شما هستیم. در اینجا راهنمای گام به گام نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال را مرور خواهیم کرد.
گام اول: یک حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال ایجاد کنید.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ایرانی، در ابتدا باید در یک صرافی حساب کاربری ایجاد کنید. شما باید درباره بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی تحقیق و سپس صرافی مورد نظر خود را انتخاب کنید. صرافی را انتخاب کنید که رابط کاربری ساده، امنیت بالا و رمز ارز‌های متنوعی داشته باشد.

برای ایجاد یک حساب، باید اطلاعات شناسایی شخصی را به صرافی ارائه دهید، درست مانند افتتاح حساب در یک کارگزاری سهام. اطلاعاتی که معمولا در زمان ایجاد حساب خود ارائه کنید شامل نام و مشخصات فردی، کدملی، آدرس، تاریخ تولد و آدرس ایمیل شما است.

پس از ثبت نام و ایجاد حساب کاربری، باید احراز هویت شما انجام شود. این مرحله برای جلوگیری از کلاهبرداری و پولشویی در اغلب کشور‌ها انجام می‌شود. معمولا در بیشتر صرافی‌ها تا موقعی که فرآیند احراز هویت تکمیل و انجام شود، امکان خرید و فروشید هیچ رمز ارزی وجود ندارد. احراز هویت در همه صرافی‌های ایرانی ضروری است.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ایرانی

گام دوم: حساب خود را شارژ کنید

هنگامی که در یک صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کردید، باید حساب بانکی خود را به حساب صرافی متصل کنید. بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال را از طریق کارت‌های بانکی عضو شتاب تامین مالی می‌شوند و می‌توانید هنگام خرید ارز دیجیتال از صرافی ایرانی، مبلغ مورد نظر را با کارت بانکی خود بپردازید.

گام سوم: یک ارز دیجیتال برای خرید انتخاب کنید

اکثر تریدر‌های فعال ارز‌های دیجیتال، بیشتر سرمایه خود را به بیت‌کوین و اتریوم اختصاص می‌دهند. این رمز ارز‌ها نسبت به آلت کوین‌های کوچکتر قابل پیش‌بینی‌تر حرکت می‌کنند، بنابراین ترید با اندیکاتور‌های تحلیل تکنیکال می‌تواند آسان‌تر باشد.
بسیاری از تریدر‌های ارز دیجیتال بخشی از سرمایه خود را به آلت کوین‌های کوچکتر اختصاص می‌دهند. اگرچه رمزارز‌های کوچک با مارکت کپ متوسط نسبت به ارز‌های دیجیتال با مارکت کپ بزرگ، ریسک بیشتری دارند، اما پتانسیل صعودی بالاتری هم خواهند داشت. بسیاری از آلت کوین‌های کوچک در عرض چند ماه بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش یافته‌اند و به سرمایه‌گذاری جذابی برای سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر تبدیل شده‌اند.

گام چهارم: یک استراتژی معاملاتی انتخاب کنید

اندیکاتور‌های معاملاتی زیادی برای انتخاب وجود دارد و اکثر تریدر‌ها هنگام خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ایرانی فاکتور‌های مختلفی را در نظر می‌گیرند. اگر در سرمایه‌گذاری تازه کار هستید، ممکن است بخواهید یک دوره آموزشی نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال را بگذرانید.

اگر یک تریدر باتجربه هستید، ممکن است از قبل استراتژی معاملاتی خود را داشته باشید که برای معامله سهام از آن استفاده می‌کنید. استراتژی‌های معاملاتی سهام نیز اغلب برای ارز‌های دیجیتال استفاده می‌شود. یک استراتژی تجاری مورد علاقه که بسیاری از تریدر‌ها از آن استفاده می‌کنند، نظریه امواج الیوت است. تئوری امواج الیوت بر روانشناسی پشت احساسات بازار تمرکز دارد، بنابراین برای دارایی‌های سفته‌بازی مانند ارز‌های دیجیتال به‌خوبی کار می‌کند.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ایرانی

مرحله پنجم: ارز دیجیتال خود را ذخیره کنید

اگر مدام با ارز دیجیتال خود معامله می‌کنید، باید وجوه خود را در صرافی ذخیره کنید تا به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. اما اگر ارز دیجیتال خود را می‌خرید تا آن‌ها را میان‌مدت تا بلندمدت نگه دارید، پس باید یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید.

کیف پول‌های ارز‌های دیجیتال به‌صورت کیف پول نرم افزاری یا کیف پول سخت افزاری عرضه می‌شوند. هر دو ایمن هستند، اما کیف پول‌های سخت افزاری بهترین امنیت را ارائه می‌دهند، زیرا رمز ارز‌های شما را در یک دستگاه فیزیکی به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند. بسیاری از سرمایه‌گذاران بلندمدت برای ذخیره دارایی‌های دیجیتال خود، از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده می‌کنند. اگر به دنبال کیف پول نرم افزاری هستید، انتخاب‌های زیادی وجود دارد که استفاده از آن‌ها رایگان است.

در یک نگاه

برای خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ایرانی گذراندن چند مرحله بسیار ساده لازم است. در ابتدا باید صرافی خود را انتخاب و یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید. سپس بعد از گذراندن فرآیند احراز هویت، حساب خود را تامین مالی کنید. حالا می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را بخرید و یا بفروشید. البته داشتن یک استراتژی معاملاتی مناسب، به موفقیت شما کمک خواهد کرد. فراموش نکنید که اگر قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت را دارید، حتما از یک کیف پول ارز دیجیتال شخصی استفاده کنید.

 

 

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر