بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران:

سقف تولید در "شیران" رعایت شده است

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران گفت: سقف تولید در شرکت رعایت شده و بیش از این جای افزایش ندارد.
کد خبر : ۲۵۹۷۷۶

سقف تولید در

بورس نیوز: سعید زرندی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران در مجمع عمومی فوق العاده عنوان کرد: کمتر از سه ماه گذشته مجمع سال گذشته را برگزار کردیم. وعده داده بودم که با کمک هیات مدیره موضوع افزایش سرمایه را در کمترین زمان گزارش خواهم داد.

وی افزود: در مجمع گذشته عنوان شد که بعد از مجمع سود سهامداران خرد را بلافاصله پرداخت می‌کنیم. پورتال سهامداران شرکت را راه اندازی کردیم. موضوع دیگر افزایش سرمایه است. در جلسه گذشته تعهد کردیم که در اسرع وقت افزایش سرمایه را عملی کنیم. در حال حاضر این موضوع محقق شده است .

زرندی درخصوص گزارش تولید شرکت ادامه داد: در تولید ۶ ماهه سال جاری براساس آمار‌های موجود نرمال پارافین حدود ۸۷ هزار تن، در ال‌ای بی ۵۸ هزار تن و در تولید اچ‌ای بی ۲۸۰۰ تن تولید داشتیم. سقف تولید ال‌ای بی را حفظ کردیم. سقف تولید در شرکت رعایت شده و بیش از این جای افزایش ندارد. اما در فروش شرکت دو بخش داخلی و صادراتی داریم که در بخش داخلی ۵۳۰ میلیارد تومان پارافین، ۱۱۲۷ میلیارد تومان ال‌ای بی فروختیم. اچ‌ای بی ۱۶ میلیارد تومان به فروش رساندیم. در حوزه پارافین ۳۳۴ میلیارد تومان، ال‌ای بی ۸۲۶ و اچ‌ای بی ۲۳ میلیارد تومان صادرات داشتیم. مجموع ارزش فروش ما در هر دو بخش داخلی و صادراتی با مقدار کمتر فروش عدد بالاتری را محقق کردیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران خاطرنشان کرد: به خاطر شرایط ناپایدار در بازار نفت و اینکه هر روز تقریبا شاهد تغییر در قیمت نفت بودیم در بخش صادرات عامدانه فروش را پایین آوردیم و آن را مدیریت کردیم؛ بنابراین چیزی که اتفاق افتاد این بود که بعضی از موارد فروش‌ها کمتر بود، اما قیمت تمام شده و ارزش ایجادشده بالاتر رفت.

وی بیان کرد: ما ۲۸ هزار تن ال‌ای بی، ۲۷ هزار تن پارافین و ۱۷۰۰ تن اچ‌ای بی در مجموعه شرکت داریم. نکته دیگر اینکه در حوزه فروش ما در روز ۳۱ خرداد ۱۰ هزار تن دیگر به فروش رساندیم، اما برای حفظ قولی که به سهامداران دادیم این موضوع را در گزارش ۶ ماهه نیاوردیم.

زرندی درخصوص سود عملیاتی شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران ادامه داد: آن چیزی که برای سود ۲۲۰۰ سود تا الان ۱۰۷۵ میلیارد تومان را در بخش سود عملیاتی محقق کردیم و سودسازی شرکت ۱۱۱ تومان برای هر سهم فراهم شده است. امیدواریم این موضوع را محقق کنیم و با ابتکارات انجام شده بتوانیم درآمد شرکت را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران بیان کرد: اتفاق خوبی که برای شیران رخ داده بحث ارز حاصل از صادرات می‌تواند اثر جدی در فروش‌های ارزی ما داشته باشد. همچنین توانستیم رای قطعی دادگاه تجدید نظر از شرکت اماراتی به نفع ما صادر شد و عدد ۱۲۰۰ میلیارد تومان خارج از برنامه شرکت به آورده شرکت اضافه می‌شود.

مدیر عامل "شیران" درباره طرح توسعه "دتال" افزود: به دلیل خروج آمریکا از برجام این طرح متوقف شده بود. مکاتبات و جلساتی را داشتیم که این موضوع در دست بررسی است.

زرندی ادامه داد: حضور در محصولات جدید است. وقتی شرکتی در سقف تولید می‌کند باید راه‌های جدید برایش باز شود. با پالایشگاه اصفهان کار‌های جدیدی را آغاز کردیم شاید کمی زمانبر باشد، اما ایده درستی است. اولین موضوع روغن ترانسفورماتور است. در ایران تقریبا ظرفیت ۱۰ هزارتنی داریم و همین میزان واردات به داخل کشور داریم. با شرکت نیروکلر کار مشترکی را تعریف کردیم. با پالایشگاه اصفهان تفاهمنامه همکاری منعقد کردیم.

وی درخصوص افزایش سرمایه بیان کرد: بحث افزایش سرمایه از محل سود انباشته است که در مجمع حاضر افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی را خواهیم داشت. هیات مدیره موضوع را مصوب کرد و به حسابرس ارسال کردیم؛ و در اردیبهشت ماه افزایش سرمایه را تایید کرد و سرمایه شرکت از ۹۶۴ میلیارد تومان به ۱۹۲۸ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل "شیران" گفت: نکته دیگر که قصد داریم بعد از مجمع آن را آغاز می‌کنیم فرایند افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها است. فرایندی یک ساله است. شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران مجموعه ارزشمندی است و سعی کردیم با رویکرد دقیق قدم بزرگ برداریم.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مجمع فوق العاده شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران برگزار شد؛

سهامداران "شیران" با یکدیگر دیدار کردند

نگاه تحلیلی به ۴ مجمع مهمی که فردا برگزار می‌شود
پیش از ورود به مجمع این گزارش را بخوانید؛

نگاه تحلیلی به ۴ مجمع مهمی که فردا برگزار می‌شود

مجمع
شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران اعلام کرد؛

مجمع "شیران" با محوریت افزایش سرمایه

ارسال نظر