بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
مدیرعامل شرکت فولاد شاهرود در نشست "یک دیدار یک عرضه":

در قطعی برق خط ۲ فولادسازی را نصب کردیم/بومی سازی با راهنمایی چادرملو

در قطعی برق خط ۲ فولادسازی را نصب کردیم/بومی سازی با راهنمایی چادرملو
مدیرعامل شرکت فولاد شاهرود گفت: در سال گذشته با وجود قطعی برق از فرصت استفاده کردیم و با کمک و توانمندی پرسنل خط دو را نصب کردیم.
کد خبر : ۲۵۹۷۷۸

در قطعی برق خط ۲ فولادسازی را نصب کردیم/بومی سازی با راهنمایی چادرملو

بورس نیوز: سید محمدرضا میرحسنی، مدیرعامل شرکت فولاد شاهرود در دومین نشست خبری "یک دیدار یک عرضه" اظهار کرد: با حمایت چند شرکت شرکت فولاد شاهرود احداث شد. در سال ۱۳۸۶ کارخانه نورد میلگرد شاهرود با سهامداران مردمی و شرکت سیمان شاهرود، شمال شرق و ... راه اندازی شد.

وی افزود: در سال ۱۳۸۷ که کارخانه راه اندازی شد تا سال ۱۳۹۰ کار خود را انجام داد. هیات مدیره و سهامداران به این نتیجه رسیدند که تولید را افزایش دهند که شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان و چادرملو به عنوان سهامداران عمده شرکت فولاد شاهرود معرفی شدند.

مدیرعامل شرکت فولاد شاهرود ادامه داد: پرسنل شرکت با تجربه بیش از ۱۰ سال در کار فولادسازی در فولاد شاهرود خدمت می‌کنند و حتی در سال گذشته با وجود قطعی برق از فرصت استفاده کردیم و با کمک و توانمندی پرسنل خط دو را نصب کردیم.

میرحسنی بیان کرد: منطقه شاهرود از نظر کارگری منطقه آرامی است و در این باره هیچ وقت مشکلی نداشتیم و یکی از دلایلی که سهامداران بزرگ به راحتی در این منطقه سرمایه گذاری می‌کنند همین مساله است. موضوع بعدی تعاملی است که فولاد شاهرود با مردم شهر دارد. ادارات و مسئولان شهر پشتیبان شرکت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش کار‌های ساختمانی ۲۲۰۰ متر سوله ساختیم که همه این کار‌ها توسط پرسنل شرکت در زمان قطعی گاز و برق انجام شد.

مدیرعامل فولاد شاهرود گفت: فولاد شاهرود با استفاده از راهنمایی‌های چادرملو بومی سازی را انجام داد. از یک نمونه محصولی که از هند وارد کرده بودیم توانستیم نوع فولاد آن را در آزمایشگاه فولادسازی مشخص کنیم و در همان داخل کارخانه محصول را تولید کنیم. فولاد شاهرود در مجاورت خود شرکت صنایع معدنی نوظهور شاهرود را دارد و ۳۰ درصد از سهام این شرکت متعلق به فولاد شاهرود است. ۱۲ درصد سهامداران شرکت مردمی هستند.

میرحسنی در خصوص کاهش هزینه بیان کرد: دلیل کاهش هزینه شرکت این است که بخش عمده‌ای از محصولات را داخل کارخانه می‌سازیم. همچنین فولاد شاهرود در نظر دارد به دلیل علاقمندی پرسنل به شرکت، آن‌ها را در سهام شرکت شریک کند. پروژه مسکن سازی داریم و مشغول ساخت آن هستیم و امیدواریم تا آخر شهریور سال جاری بخش اول آن تحویل پرسنل داده شود.

در قطعی برق خط ۲ فولادسازی را نصب کردیم/بومی سازی با راهنمایی چادرملو

در ادامه نشست هادی بشیراد، رئیس دفتر برنامه و بودجه چادرملو اظهار کرد: در سال گذشته چادرملو عملا در تولید کنسانتره رکورد زد. از ظرفیت اسمی ۷.۵ میلیون تن کنسانتره را با کاهش توقف‌ها و انجام ساخت داخل توانست روند تولید کنسانتره را تا ۱۲ میلیون تن افزایش دهد.

وی افزود: در سال گذشته در تمام زمینه‌ها برنامه‌های خود را اجرا کردیم. در زمینه تولید فولاد ظرفیت اولیه یک ملیون تن شمش فولاد را داشتیم. ما به عنوان اولین شرکتی بود یم که توانستیم سیستم شارژ گرم را وارد کنیم. این سیستم علاوه بر اینکه ۳۰۰ هزار تن ظرفیت تولید را بالا می‌رود ۱۰ درصد مصرف آب و برق را کاهش می‌دهد. در سال گذشته علیرغم تمام مشکلات آب و برق ۲۰۰ هزار تن بیش از میزان تولید، تولید کردیم.

بشیراد درخصوص طرح‌های چادرملو توضیح داد حدود ۲۲ طرح به مبلغ ۲۴ میلیارد دلار در دست اقدام داریم که تا ۱۴۰۴ راه اندازی شود. این طرح‌ها ۱۸ میلیون تن ظرفیت در زمینه‌های مختلف از قبیل فولاد، گندله، احیای مستقیم، آهن اسفنجی و... ایجاد می‌کند و مهم‌ترین اقدامات چادرملو در زمینه تولید برق است. همچنین، اقدامات اکتشافی را آغاز کردیم. در سال گذشته مجوز باطله برداری را اخذ کردیم و ما را با ظرفیت ۱۰۴ میلیون تن تا پایان ۱۴۰۲ برای استخراج‌های اولیه آماده می‌کند.

وی ادامه داد: در زمینه ساخت داخل با افتخار می‌گوییم که با استفاده از مشاوران داخلی و نمونه‌های موجود در انبار‌ها ساخت داخل را شروع کردیم. تا پایان سال گذشته ۲۹ هزار قطعه ساخت داخل داشتیم. اقدامات مهم دیگر در افزایش تولید کنسانتره همین ساخت داخل بود که خیلی به ما کمک کرد. حتی نمونه‌هایی داشتیم که بسیار بیشتر از نمونه‌های خارجی برای ما کارکرد مفید داشتند. در بخش گندله سازی جدید، با ظرفیت ۵ میلیون تن اقدامات اولیه آن شروع شده و واحد جدید احیای مستقیم نیز با ظرفیت ۲.۲ میلیون تن را در برنامه داریم. در زمینه گندله اولین واحد معدنی در ایران بودیم که گندله را در بخش معدن احداث کردیم و یکی از کار‌های خوب این بود که گندله سازی در واحد‌های فولادسازی ممنوع شد و با این کار ارزش افزوده بیشتری به بخش معدن آمده است.

رئیس دفتر برنامه و بودجه چادرملو گفت: نخستین شرکت در ایران بودیم که زنجیره تولید ما کامل شد. در زمینه‌های مشارکتی ۱۲۵ هزار میلیارد ریال در شرکت‌ها سرمایه گذاری کردیم که عمدتا شرکت‌های فولادی هستند. همچنین، در شرکتی سنگ آهن در استرالیا نیز سرمایه گذاری کرده ایم. در زمینه سرمایه افزایش سرمایه‌های متناوبی داشتیم که آخرین افزایش سرمایه چادرملو در سال گذشته در اسفندماه تصویب و ثبت شد سرمایه شرکت به ۱۱۹ هزار میلیارد ریال رسید.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پیش بینی وضعیت بازار سرمایه تا پایان سال + معرفی صنایع با مزیت نسبی
عضو هیات مدیره شرکت سبدگردان مانی در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

پیش بینی وضعیت بازار سرمایه تا پایان سال + معرفی صنایع با مزیت نسبی

ارسال نظر