بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
امیر سیدی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

توسعه ابزارها، گامی در راستای رشد بازار سرمایه/خالی فروشی در بازار نقدی ممنوع!

توسعه ابزارها، گامی در راستای رشد بازار سرمایه/خالی فروشی در بازار نقدی ممنوع!
کد خبر : ۲۵۹۸۴۶

به گزارش بورس نیوز، در چند روز اخیر خبرهایی از راه اندازی صندوق های تضمین اصل سرمایه، گواهی سپرده خرید سکه و.... منتشر شده است. از سویی به نظر می رسد با راه اندازی ابزارهای مالی جدید و توسعه صندوق های سرمایه گذاری، بازار سرمایه حرفه ای تر از قبل به فعالیت خود ادامه دهد و از سوی دیگر برخی نگران آن هستند که رشد و تعدد صندوق های سرمایه گذاری خود به چالشی برای بازار سرمایه تبدیل شود.

امیر سیدی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: بطور کلی ابزار سازی اقدام مثبتی در بازار سرمایه محسوب می شود؛ ولو اینکه بازار ما در شرایط فعلی منفی بوده و سیاست گذاران و فعالان این بازار به دنبال راهی برای شدت بخشیدن به جریان نقدینگی در این بازار هستند. با نگاه بلند مدت به بازار سرمایه، هر چه ابزار سازی در بازار سرمایه ما گسترده تر شود ثبات این بازار هم افزایش خواهد یافت و خبری از فراز و فرود های سنگین خواهد بود. چرا که صندوق های سرمایه گذاری به حفظ ثبات بازار سرمایه کمک می کنند و بدون حرکت های هیجانی و فرصت طلبانه در بازار سرمایه، فعالیت کرده و مفهوم "ارزش" در بازار سرمایه را معنا می بخشند. کما اینکه توسعه صندوق های سرمایه گذاری در دو دهه اخیر تاثیر به سزایی در رشد بازار سرمایه ما داشته است. بنابراین نگرانی بابت رشد صندوق های سرمایه گذاری در بازار سرمایه، بی مورد است.

وی افزود: در حال حاضر قیمت سهام در بازار سرمایه واگرایی داشته و قیمت سهام از ارزش گذاری واقعی سهم فاصله معناداری دارد. (این فاصله در مورد سهم های مختلف، متفاوت است)

این کارشناس بازار سرمایه ضمن تاکید بر ضرورت توسعه بازار آتی، اظهار کرد: در مورد ابزارهای مرتبط با سکه طلا معتقدم اگر این ابزارها مبتنی بر سکه فیزیکی و یا بازار آتی سکه باشد، اتفاق مثبتی برای بازار سرمایه و همینطور بازار طلا رقم خواهد خورد. اما اگر بانک مرکزی اقدام به ارائه ابزارهایی در راستای پیش فروش سکه کند و این نیست که اتفاقات تلخ سال ۱۳۹۶ دوباره تکرار شود. عرضه گواهی های سکه توسط سیاست گذاران به منظور کنترل بازار سکه طلا، بدون آنکه تحلیل صحیح و جامعی از شرایط و وقایع داشته باشند، می تواند پرریسک باشد. اگر بنابر "خالی فروشی" باشد، بهتر است به سمت بازار اتی حرکت کنیم. توسعه بازار آتی سکه اقدام مناسب تری نسبت به خالی فروشی در بازار نقدی و فیزیکی خواهد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
چشم انداز بازار سرمایه در کوتاه مدت + معرفی گزینه های سرمایه گذاری
مدیرعامل شرکت سبدگردان توسعه فیروزه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

چشم انداز بازار سرمایه در کوتاه مدت + معرفی گزینه های سرمایه گذاری

پیش بینی وضعیت بازار سرمایه تا پایان سال + معرفی صنایع با مزیت نسبی
عضو هیات مدیره شرکت سبدگردان مانی در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

پیش بینی وضعیت بازار سرمایه تا پایان سال + معرفی صنایع با مزیت نسبی

دلیل دهن کجی بازار سهام به تورم چیست؟
حمیدرضا جیهانی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می دهد:

دلیل دهن کجی بازار سهام به تورم چیست؟

بازار سرمایه مناسب ترین گزینه برای سرمایه گذاری است
حمید مرتضی کوشکی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بازار سرمایه مناسب ترین گزینه برای سرمایه گذاری است

ارسال نظر