بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
برای درک بهتر اهمیت حضور در لیست ۱۰ شرکت پر ارزش بازار سهام، ذکر همین نکته کافی است که بدانیم در حدود یک سوم از ارزش بازار در مجموع بازار‌های بورس و فرابورس در اختیار این ۱۰ نماد است. ارزش بازار این ۱۰ نماد در معاملات امروز ۱۱ تیرماه به بیش از ۲ هزار و ۳۳۱ همت (هزار میلیارد تومان) رسیده است.
کد خبر : ۲۵۹۸۴۸

رشد خیره کننده بیمه پاسارگاد، ۲۲۲۲ درصد طی ۲۷ ماه

بورس نیوز:

در طی ده سال اخیر لیست ۱۰ شرکت پر ارزش بازار سرمایه کمتر دچار تغییرات اساسی شده است، اما از سال ۹۹ با شروع دوره طوفانی بازار سهام، جایگاه نماد‌ها در لیست ۱۰ شرکت پر ارزش بازار سرمایه دچار تغییرات جدی شده است.

برای شروع بد نیست تا بدانیم ارزش بازار یک سهم چطور محاسبه می‌شود. ارزش بازار یک شرکت از حاصل ضرب تعداد سهام منتشر شده آن شرکت در قیمت روز آن سهم بدست می‌آید. برای درک بهتر اهمیت حضور در لیست ۱۰ شرکت پر ارزش بازار سهام، ذکر همین نکته کافی است که بدانیم در حدود یک سوم از ارزش بازار در مجموع بازار‌های بورس و فرابورس در اختیار این ۱۰ نماد است. ارزش بازار این ۱۰ نماد در معاملات امروز ۱۱ تیرماه به بیش از ۲ هزار و ۳۳۱ همت (هزار میلیارد تومان) رسیده است.

رشد خیره کننده قیمت سهام بیمه پاسارگاد

در بین ۱۰ نماد با ارزش بالای بازار، شرکت‌های معدنی، پتروشیمی و سرمایه گذاری بیشترین نماینده را دارند، بیمه پاسارگاد در نماد "بپاس"، تنها نماینده از سایر صنایع است. حضور بیمه پاسارگاد در این لیست جایی بیشتر به چشم می‌آید که گروه پالایشی هیچ نماینده‌ای در لیست ۱۰ تایی مذکور ندارد.

 بیمه پاسارگاد از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان خرداد ماه سال جاری بازدهی خیره کننده بیش از ۲ هزار و ۲۲۲ درصدی را عاید سهامداران خود کرده است. برای ملموس شدن رشد قیمت بیمه پاسارگاد بهتر است این گونه بیان شود که اگر شما ۱۰۰ میلیون تومان سهام در ابتدای سال ۹۹ در بیمه پاسارگاد داشتید، ارزش سهام شما در پایان خرداد ماه سال جاری به ۲ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان رسیده است. همین رشد فوق تصور سبب شده تا نسبت P/E  بیمه پاسارگاد تا محدوده ۴۹ واحدی رشد کند.

رشد خیره کننده بیمه پاسارگاد ، 2222 درصد طی 27 ماه

بازدهی ۷۴۰ درصدی "میدکو" در ۹ فصل

رتبه ۴ لیست ۱۰ شرکت پر ارزش بازار سرمایه هم نکات قابل توجهی در خود دارد. جایی که شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه از ابتدای سال ۹۹ تا پایان خردادماه سال جاری بازدهی قابل توجه ۷۴۰ درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورده است. "میدکو" در حالی بیش از ۲۷۱ هزار میلیارد تومان قیمت دارد که نسبت قیمت به درآمد بالای ۶۶ واحدی را در مقابل نام خود می‌بیند.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
محمدی اصل سردبیر بورس نیوز شد
تغییر در تیم مدیریتی بورس نیوز

محمدی اصل سردبیر بورس نیوز شد

رفتار احتیاطی برای سهم‌های بزرگ
نیم نگاهی به بازار سرمایه ۱۱ اردیبهشت؛

رفتار احتیاطی برای سهم‌های بزرگ

ارسال نظر
نظرات بینندگان
پیمان
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
بگو ماشالله....