بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
بسته ۷ پیشنهادی برای تنظیم بازار فولاد
دبیر انجمن نوردکاران ایران گفت: بسته حمایتی شامل ۷ پیشنهاد برای تنظیم بازار فولاد ارایه ارائه شد.
کد خبر : ۲۵۹۹۰۴

بسته ۷ پیشنهادی تنظیم بازار فولاد

بورس نیوز: دبیر انجمن نوردکاران ایران با اشاره به جلسه کمیته تنظیم بازار وزارت صمت برای توانمندسازی زنجیره فولاد کشور اظهار کرد: در این جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات شرکت‌ها و انجمن‌ها شنیده شد، همچنین بسته حمایتی شامل ۷ پیشنهاد برای تنظیم بازار فولاد ارایه و مطرح شد.

بر این اساس، با در نظر داشتن مازاد عرضه در تعدادی از مقاطع فولادی، چون میلگرد و آهن اسفنجی و حفظ رقابت پذیری تولیدی‌ها و بحران افت قیمت؛ کمیته تنظیم بازار وزارت صمت با حضور مسئولان وزارتخانه، شرکت‌های فولادساز، سنگ آهن بزرگ کشور، انجمن‌های تخصصی زنجیره فولاد و اتاق بازرگانی تشکیل و تصمیمات هفتگانه برای مدیریت بازار فولاد اتخاذ کرد.

اباذر براری، دبیر انجمن نوردکاران ایران با اشاره به جلسه کمیته تنظیم بازار وزارت صمت برای توانمندسازی زنجیره فولاد کشور گفت: در این جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات شرکت‌ها و انجمن‌ها شنیده شد، همچنین بسته حمایتی شامل ۷ پیشنهاد برای تنظیم بازار فولاد ارایه و مطرح شد. در ادامه مفاد هفت‌گانه این بسته حمایتی را می‌خوانید:

به دلیل کشف قیمت مواد غذایی با نرخ ارز نیما و مدیریت تورم این حوزه، دولت و بانک مرکزی مصمم به کنترل و تثبیت نرخ حواله نیما بدون توجه به تورم بالای ۴۰ درصد کشور هستند که این موضوع به شرکت‌های صادراتی کشور از جمله زنجیره فولاد آسیب جدی وارد کرده و لازم است این سیاست و اصلاح شود. (اتصال بورس کالا به یک شاخص ارزی دیگر)

اشتراک گذاری :
ارسال نظر