بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:

توجه ویژه به پیش بینی پذیری بازار سرمایه

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس گفت: پیش‌بینی‌پذیری بازار سرمایه و اقتصاد کشور از جمله موارد مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود.
کد خبر : ۲۵۹۹۴۵

توجه ویژه به پیش بینی پذیری بازار سرمایه

بورس نیوز: محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید به اینکه بازار سرمایه و مجموع اقتصاد کشور باید سیاست‌ها و راهبرد‌های کلان داشته باشند، اظهار کرد: پیش‌بینی‌پذیری بازار سرمایه و اقتصاد کشور از جمله موارد مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود.



وی با تاکید براهمیت پیش‌بینی پذیر بودن اقتصاد افزود: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات اقتصادی کشور پیش‌بینی پذیر نبودن اقتصاد است. در صورتی که این امکان فراهم نشود خود به اصلی‌ترین بازدارنده رشد اقتصادی تبدیل خواهد شد.

زنگنه بیان کرد: اگر قرار بر این است که در سال‌های آتی تورم همچنان بالا باشد، اقتصاد کشور نیازمند پیش‌بینی پذیری است.

این عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه برخی راهبرد‌ها و سیاست‌های اقتصادی به طور شفاف و آشکار پیش روی فعالان اقتصادی نیست. بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و مدیران بازار سرمایه باید اقتصاد را یک فرآیند به هم پیوسته ببینند.

زنگنه با تاکید به اینکه دولت برای حمایت از بازار سرمایه نباید به افزایش و گسترش بازار‌های رقیب اقدام کند، بیان کرد: حمایت و تقویت از بازار سرمایه امری ضروری است و با توجه به اینکه بازار سرمایه می‌تواند بخش فعال در پیشرفت اقتصادی کشور باشد، بنابراین، حمایت و تقویت از بازار سرمایه امری ضروری برای دولت و مجلس است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد و سیاست‌های اقتصادی از اهمیت والایی برخوردار است، گفت: مهم‌ترین تکلیف دولت و مجلس در برنامه‌ریزی این است که اقتصاد را برای فعالان اقتصادی پیش‌بینی پذیر کنند و در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد موتور رشد اقتصادی به حرکت در خواهد آمد.

 

پایان خبر

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر