بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
مسئول سامانه نهضت ملی مسکن گفت:

پاسخ ۷۰ درصدی به متقاضیان مسکن با وام ودیعه

پاسخ  ۷۰ درصدی به متقاضیان مسکن با وام ودیعه
کارشناس طرح نهضت ملی مسکن گفت: قولنامه‌هایی که تاکنون در حوزه دریافت تسهیلات ودیعه مسکن خراسان رضوی به ثبت رسیده و درخواست‌های رسیده، نشانگر رقم قیمتی بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بوده است و تسهیلات اعطایی ۶۰ تا ۷۰ درصد از این درخواست‌ها را پوشش می‌دهد.
کد خبر : ۲۵۹۹۷۲

پاسخ  ۷۰ درصدی به متقاضیان مسکن با وام ودیعه

بورس نیوز: محمد حیدری، مسئول سامانه نهضت ملی مسکن اظهار کرد: تاکنون ۳۷۵ هزار نفر از استان در طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۱۱۷ هزار نفر واجد شرایط شناسایی شده اند و ساخت مسکن برای ۹۱ هزار نفر نهایی شده است.

وی بیان کرد: در این راستا تاکنون زمین مورد نیاز برای ساخت ۷۶ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در ۹۵ شهر خراسان رضوی تامین شده که شامل شهر‌های جدید، شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر و شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت می‌شود.

این کارشناس مسئول حوزه مسکن در اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در خصوص تغییر قیمتی مسکن در این استان به ویژه مشهد نسبت به سال گذشته، بیان کرد: بهار امسال، نرخ مسکن متناسب با نرخ تورم، در کل کشور از جمله مشهد افزایش یافت، اما هنوز رقم قطعی آن مشخص و اعلام نشده است.

حیدری خاطرنشان کرد: عمده‌ترین مولفه‌های اثرگذار بر نرخ مسکن در سال جاری افزایش قیمت مصالح ساختمانی، نرخ صدور پروانه ساختمانی، هزینه‌های نظام مهندسی و دستمزد کارگر بوده که قیمت تمام شده مسکن را افزایش داده است.

وی بیان کرد: افزایش نرخ اجاره و رهن مسکن نیز در مشهد طی بهار امسال چندان افزایش نیافته و تقریبا متناسب با مصوبه دولت مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی نرخ اجاره مسکن در سال جاری، با پنج درصد بیشتر یا کمتر بوده است.

این کارشناس مسئول حوزه مسکن خراسان رضوی در خصوص تسهیلات ودیعه مسکن برای مستاجران نیز بیان کرد: از زمان آغاز ثبت نام برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در خردادماه تاکنون ۲۴ هزار و ۵۰۹ نفر در استان ثبت نام کرده و چهار هزار و ۸۳۸ نفر درخواست وام داده اند که برای ۶۱۰ نفر پرونده تشکیل شده است.

حیدری اظهار داشت: هم اینک بیشتر متقاضیان طرح ودیعه مسکن در حال تشکیل پرونده هستند و تاکنون تسهیلات ودیعه مسکن به ۸۸ نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود: قولنامه‌هایی که تاکنون در حوزه دریافت تسهیلات ودیعه مسکن خراسان رضوی به ثبت رسیده و درخواست‌های رسیده، نشانگر رقم قیمتی بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بوده است و تسهیلات اعطایی ۶۰ تا ۷۰ درصد از این درخواست‌ها را پوشش می‌دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر