بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
واکنش جالب مخترع تلفن همراه به استفاده از موبایل
امروزه استفاده از گوشی‌های هوشمند به بخش جدانشدنی و مهمی از زندگی روزمره همه ما تبدیل شده است به طوری که بسیاری از ما زمان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنیم و حتی گاهی متوجه گذر زمان نمی‌شویم.
کد خبر : ۲۵۹۹۸۳

واکنش جالب مخترع تلفن همراه به استفاده از موبایل

بورس نیوز: امروزه استفاده از گوشی‌های هوشمند به بخش جدانشدنی و مهمی از زندگی روزمره همه ما تبدیل شده است به طوری که بسیاری از ما زمان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنیم و حتی گاهی متوجه گذر زمان نمی‌شویم. استفاده زیاد از گوشی‌های تلفن همراه توسط مردم سبب تعجب شدید مارتین کوپر، مخترع نخستین گوشی جهان شد، او در مصاحبه‌ای با برنامه‌ی BBC Breakfast پیامی برای مردم داشت که در ادامه این بخش از نمناک به آن پرداخته ایم.

مخترع تلفن همراه:کمی هم زندگی کن!

مارتین کوپر که در سال ١٩٧٣ اولین تلفن همراه جهان را اختراع کرد، به تازگی مصاحبه‌ای با برنامه‌ی BBC Breakfast انجام داد. جین مک‌کوبین، مجری برنامه در طول این مصاحبه، به کوپر می‌گوید که روزانه ۵ ساعت از تلفن همراه خود استفاده می‌کند.

کوپر در جواب او می‌گوید‌:

«واقعا؟ واقعا هر روز ۵ ساعت با گوشی کار می‌کنی؟ کمی هم زندگی کن!».

سپس کسانی را که زمان زیادی از روز خود را صرف استفاده از گوشی می‌کنند، مسخره می‌کند.

مخترع تلفن همراه روزی چند ساعت از گوشی موبایل استفاده میکنه؟

در ادامه این برنامه مارتین کوپر با تمسخر به کسانی که زمان زیادی از روز خود را صرف استفاده از گوشی می‌کنند، می‌خندد و می‌گوید که بر خلاف بسیاری از افراد تنها ۵ درصد از کل وقت خودش در طول روز را صرف استفاده از گوشی‌ها می‌کند و این یعنی اگر ساعت خواب او را از ۲۴ ساعت شبانه روز کسر کنیم، با توجه به زمان باقی مانده، ۵ درصد از طول روز، مدت زمان بسیار کوتاهی خواهد بود.

به‌طور مثال اگر مارتین کوپر ۸ ساعت از ۲۴ ساعت را خواب باشد و ۱۶ ساعت مشغول فعالیت روزانه خود، ۵ درصد این مدت زمان حتی به ۵۰ دقیقه هم نمیرسد و این یعنی خود شخصی که تلفن همراه را اختراع کرده است، در طول روز ۴۸ دقیقه و کمتر از ۱ ساعت با این وسیله مشغول به کار است.

اگر شما هم تحت تاثیر این اعداد و ارقام قرار گرفتید پس حتما لازم است با یک کلیک سری به مطلب "گوشی موبایل هوشمند چه بلایی داره سرمون میاره" بزنید.

مختصری درباره دکتر مارتین کوپر، مخترع تلفن همراه

دکتر مارتین کوپر مهندس آمریکایی متولد ۲۶ دسامبر ۱۹۲۸ است که اولین گوشی قابل حمل را ساخت و از وی به عنوان "پدر تلفن همراه (دستی) " یاد می‌شود. او همچنین اولین شخصی در تاریخ است که از تلفن همراه دستی در انظار عمومی استفاده و با گوشی تلفن همراه یک کیلوگرمی اش در ۳ آوریل ۱۹۷۳ صحبت کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر