بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
صنعت قیر ایران از سال ۲۰۱۹ برای اولین بار، بزرگترین صادرکننده قیر در آسیا شد که نشان دهنده موفق بودن آن در اقتصاد کشور است، اما طی سال‌های اخیر، نرخ رشد صنعت قیر در ایران، کمتر از کشور‌های آسیایی شده و این موضوع می‌تواند، خطری برای این صنعت باشد.
کد خبر : ۲۶۰۰۴۳

نرخ رشد صنعت قیر در ایران کمتر از کشورهای آسیایی

بورس نیوز: همتی، دبیر انجمن قیر ایران اظهار کرد: طی دو سال آینده نیاز جهانی به تأمین قیر، از ۱۲۵ میلیون تن فراتر خواهد رفت. کشور‌های دیگر در حال افزایش ظرفیت تولید قیر خود هستند، اما در ایران با وجود این که بخش خصوصی سرمایه گذاری‌هایی را انجام داده، موانع زیادی برطرف نشده است.



وی افزود: صنعت قیر ایران از سال ۲۰۱۹ برای اولین بار، بزرگترین صادرکننده قیر در آسیا شد که نشان دهنده موفق بودن آن در اقتصاد کشور است، اما طی سال‌های اخیر، نرخ رشد صنعت قیر در ایران، کمتر از کشور‌های آسیایی شده و این موضوع می‌تواند، خطری برای این صنعت باشد.

 دبیر انجمن قیر ایران ادامه داد: عمده‌ترین دلیل وضعیت نه چندان مطلوب کنونی صنعت قیر ایران را عدم توجه مدیران و عدم هماهنگی میان دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی دانست و مدعی شد که برخی افراد، تمایل به حفظ وضع موجود در این صنعت دارند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر