بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت:

برای فروش سهام عدالت باید به شرایط بازار توجه شود

برای فروش سهام عدالت باید به شرایط بازار توجه شود
مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت:در روش مستقیم نیز روش‌های مختلفی در حال بررسی است، ولی تاکنون جمع‌بندی نهایی انجام نشده است. حتما باید شرایط بازار در نظر گرفته شود، شاید اکنون یک ثبات نسبی در بازار داشته باشیم، اما حجم معاملات به آن شکل نیست که یک فشار فروشی مانند سهام عدالت نیز بر آن اضافه شود.
کد خبر : ۲۶۰۰۴۴

برای فروش سهام عدالت باید به شرایط بازار توجه شود

بورس نیوز: پیمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت درباره فروش سهام افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند اظهار کرد: باید نماد شرکت‌های سرمایه گذاری استانی بازگشایی شود تا امکان فروش برای آن‌ها فراهم شود.



وی افزود: در روش مستقیم نیز روش‌های مختلفی در حال بررسی است، ولی تاکنون جمع‌بندی نهایی انجام نشده است. حتما باید شرایط بازار در نظر گرفته شود، شاید اکنون یک ثبات نسبی در بازار داشته باشیم، اما حجم معاملات به آن شکل نیست که یک فشار فروشی مانند سهام عدالت نیز بر آن اضافه شود.

حدادی درباره تصمیم‌گیری برای آزادسازی فروش سهام عدالت بیان کرد: قطعا تصمیمی که گرفته خواهد شد به طوری است که به هیچ عنوان بر روی بازار سهام فشار فروش ایجاد نشود؛ چرا که اعتقاد بر این است که یکی از مواردی اصلی در مرداد سال ۹۹ که باعث ریزش شدید بازار بورس شد رهاسازی غیرکارشناسی سهام عدالت به ویژه اجازه فروش ۶۰ درصدی بود که عدد مناسبی نبوده است.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت درباره روش های فروش سهام عدالت توضیح داد: قطعا اگر برنامه‌ای برای فروش سهام عدالت باشد باید ابتدا زودتر و طی یک مدت زمان مناسبی اطلاع‌رسانی شود. این کار باید به صورت تدریجی صورت گیرد و درصد‌های قابل فروش گذشته تعدیل شود تا به عدد کمتری برسد.

حدادی به تصمیم جدید شورای عالی بورس در رابطه با افزایش سرمایه شرکت‌های غیر بورسی سهام عدالت نیز اشاره کرد و گفت: قاعدتا شرکت‌های که سودده هستند و می‌خواهند افزایش سرمایه دهند، بخشی از آن شرکت که متعلق به سهام عدالت است نیز باید در آن افزایش سرمایه شرکت کند که درصد مالکیت آن تغییر پیدا نکند (یعنی همچنان درصد مالکیت قبلی را داشته باشد)، اما با توجه به این که برخی شرکت‌ها غیربورسی هستند و اجازه افزایش سرمایه با سازمان خصوصی‌سازی است، شورای عالی بورس این اختیار را به سازمان خصوصی‌سازی داده تا پس از بررسی‌های که انجام می‌شود اگر افزایش سرمایه به صلاح سهام عدالت باشد در آن افزایش سرمایه مشارکت صورت بگیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر