بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
توافق با اسرائیل به زودی حاصل می‌شود
رئیس‌جمهور لبنان فضای مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی را مثبت خواند و گفت، توافق به زودی حاصل می‌شود.
کد خبر : ۲۶۰۰۶۵

توافق با اسرائیل به زودی حاصل می‌شود

بورس نیوز: میشل عون رئیس‌جمهور لبنان فضای مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی را مثبت خواند و گفت: توافق به زودی حاصل می‌شود.

وی افزود: فضای پرونده ترسیم مرز‌های دریایی مثبت است و زمان رسیدن به راه‌حل، کوتاه خواهد بود. من فکر می‌کنم که با آمریکایی‌ها به عنوان میانجی میان ما و اسرائیل به تفاهم رسیده‌ایم و راه‌حل در راستای منافع لبنان و همه خواهد بود.

 عون افزود: اگر فضا مثبت نبود مذاکرات را تکمیل نمی‌کردیم. زمانی که به نتیجه برسیم دو طرف راضی خواهند بود وگرنه هر رفتاری به مثابه دست‌اندازی خواهد بود.

در همین ارتباط ناصر قندیل، مدیر مسؤول روزنامه لبنانی البناء در واکنش به اظهارات میشل عون گفت: اگر رئیس‌جمهور پیام کتبی و نه تنها شفاهی دریافت نکرده بود این موضع مبنی بر نزدیک بودن ترسیم مرزی را اعلام نمی‌کرد.

وی افزود: اگر توافقی درباره ترسیم مرز‌های دریایی حاصل شده به خاطر پهپاد‌های مقاومت خواهد بود.

قندیل تصریح کرد: لبنان کمی قبل از اعزام پهپاد‌های حزب‌الله به میدان «کاریش» پیام تهدیدی از سوی اروپایی‌ها دریافت کرد و پهپاد‌های مقاومت در پاسخ به همین تهدید، به کاریش فرستاده شدند. «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان به خاطر اقدام پهپاد‌های مقاومت، پیامی شدیداللحن به وزیر خارجه لبنان منتقل کرده است.

وی ادامه داد: به میانجی آمریکایی گفته شده که لبنان هم باید به حق خود در استخراج کامل گاز مشابه آنچه در طرف مقابل اتفاق خواهد افتاد، برسد.

محمد سعید ادریس، رئیس مرکز مطالعات عربی و منطقه‌ای در مرکز مطالعات سیاسی و استرات‍ژیک «الاهرام» هم به المیادین گفت، عملیات فرستادن پهپاد‌ها به کاریش بر قدرت مقاومت برای جلوگیری از استخراج نفت توسط تل‌آویو تأکید کرد.

ادریش افزود: غربی‌ها از دولت لبنان می‌خواهند که به مطالبات رژیم اسرائیل تن دهد، اما مقاومت با فرستادن پهپادها، خط قرمز را اعلام کرد. دولت لبنان از حقیقت نزاع بر سر گاز آگاه نیست و امتیازدهی به نتیجه نخواهد رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر