بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
گزارش ماهانه سازمان اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد؛

تولید نفت آمریکا به کمترین میزان

تولید نفت آمریکا به کمترین میزان
بر اساس گزارش ماهانه سازمان اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت این کشور در ماه آوریل ۰.۵ درصد کاهش یافته و به کمترین میزان طی ماه‌های اخیر رسیده است.
کد خبر : ۲۶۰۰۹۶

تولید نفت آمریکا به کمترین میزان

بورس نیوز: بر اساس گزارش ماهانه سازمان اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت این کشور در ماه آوریل ۰.۵ درصد کاهش یافته و به کمترین میزان طی ماه‌های اخیر رسیده است.

این گزارش حاکی از آن است که آمریکا در ماه مارس روزانه ۱۱.۷ میلیون بشکه نفت تولید کرده که این رقم در ماه آوریل به ۱۱.۶ میلیون بشکه کاهش یافته است. تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۱۹ به بیشینه خود معادل ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز رسیده بود و در شرایط کنونی فاصله زیادی تا رسیدن به این رقم دارد.

این گزارش نشان می‌دهد؛ تولید نفت ایالت داکوتای شمالی در آمریکا ۱۹.۳ درصد کاهش یافته و به ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است که بیشترین افت ماهانه تولید نفت در داکوتای شمالی در دو سال گذشته به شمار می‌رود.

برخلاف داکوتای شمالی، اما در نیومکزیکو تولید نفت آمریکا ۲.۷ درصد رشد کرده و به روزانه ۱.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است. تولید نفت در تگزاس هم ۰.۷ درصد بالا رفته و به ۵ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

تولید گاز طبیعی در ۴۸ ایالت آمریکا هم روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب افزایش یافته و به ۳ میلیارد مترمکعب در روز رسیده است. بیشینه تولید گاز آمریکا هم در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ به ثبت رسیده که معادل ۳ میلیارد و ۵۸ میلیون مترمکعب در روز بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر