بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
نگران کمبود کاتالیست
اقدامات لازم در مورد تامین کاتالیست واحد MEG انجام شده و مشکلی که منجر به توقف فعالیت این واحد شود وجود ندارد.
کد خبر : ۲۶۰۱۰۶

نگران کمبود کاتالیست

بورس نیوز:

در فضای مجازی شایعه ای مطرح شده که کاتالیست واحد منواتیلن گلایکول پتروشیمی مارون رو به اتمام است. گفته می شود مجتمع مارون در انتظار دریافت کاتالیست واحد MEG است و حدودا ۲ تا ۳ ماه برای تعویض این کاتالیست فرصت دارد، در غیر این صورت با خواب این واحد مواجه خواهد شد.

ممبینی، مدیر روابط عمومی شرکت پتروشیمی مارون در گفتگو با بورس نیوز ضمن تکذیب این شایعه بیان کرد: اقدامات لازم در مورد تامین کاتالیست واحد MEG انجام شده و مشکلی که منجر به توقف فعالیت این واحد شود وجود ندارد.

وی اضافه کرد: تامین کاتالیست واحدهای پتروشیمی بستگی به نوع فرآیند هر واحد دارد. ولی در حال حاضر شرکت های دانش بنیان داخلی اکثر کاتالیست ها را بومی سازی کرده اند و مشکل تامین کاتالیست به شکل نگران کننده مطرح نیست. ضمن اینکه شرکت های پتروشیمی نیز اگر در تامین کاتالیستی با مشکل مواجه باشند، اقدام به تغییر فرآیند و جایگزین کردن کاتالیست دیگری می کنند و هرگز شرکت های بزرگ پتروشیمی اجازه نمی دهند به مرحله ای برسند که به خاطر کمبود یک کاتالیست، یک واحد تولیدی متوقف شود. کاتالیست های پتروشیمی مارون هم تقریبا بومی سازی شده است و در مواردی هم که نیاز به واردات بوده، اقدامات مربوط به واردات در حال انجام است. بنابراین جای نگرانی نیست و پتروشیمی مارون با تمام توان در حال فعالیت است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
اما و اگر های بازیابی قدرت فروش
شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیائی ایران زیر ذره بین:

اما و اگر های بازیابی قدرت فروش "شیران"

سرگذشت متانول سازان ایران  و روند رشد جهانی آن در بازار
اسدالله غلامپور مدير عامل مگاه پتروشيمي كيان:

سرگذشت متانول سازان ایران و روند رشد جهانی آن در بازار

ارسال نظر