بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
در مجمع پایان سال مالی صنعت غذایی کورش مطرح شد:

افزایش سرمایه قابل توجه ۹۰۰ میلیارد تومانی "غکورش" در سال جاری

با در نظر گرفتن سرمایه فعلی ۳۰۰ میلیارد تومانی "غکورش" احتمالا  سهامداران این مجموعه باید منتظر یک افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی در سال ۱۴۰۱ در "غکورش" باشند. آنطور که مطرح شده است، این افزایش سرمایه از محل سود انباشته شرکت انجام خواهد شد.
کد خبر : ۲۶۰۱۱۸

بورس نیوز:

شرکت صنعت غذایی کورش در نماد "غکورش" شنبه ۱۸ تیرماه مجمع پایان سال مالی ۱۴۰۰ خود را در سالن همایش‌های هتل ارم برگزار کرد. "غکورش" در حالی سهامدارانش را به مجمع فراخوانده بود که در پایان سال مالی ۱۴۰۰، ۳۲۳ تومان سود خالص به ازای هر سهم محقق کرده بود. مجمع "غکورش" با حضور حدود ۹۱ درصد سهامداران آغاز به کار کرد. مراسم با احترام به مرحوم حاج محمد کریم فضلی، بنیانگذار فقید گروه صنعتی گلرنگ آغاز شد. در این مراسم کورش منتصر به عنوان رئیس هیئت مدیره "غکورش" صحبت‌های ابتدایی را انجام داد و سپس محمد برهانی به عنوان مدیرعامل گزارش عملکرد شرکت را در سال مالی ۱۴۰۰ ارائه کرد.

افزایش سرمایه قابل توجه ۹۰۰ میلیارد تومانی

مهمترین نکته صحبت‌های مدیرعامل "غکورش" به اصلاح ساختار سرمایه و تامین سرمایه در گردش مورد نیاز در سال جاری ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و البته افزایش سرمایه جدی این مجموعه در سال جدید این شرکت باز می‌گردد. برهانی در صحبت هایش حفظ جایگاه نخست در صنعت روغن نباتی و استفاده از مزایای معافیت مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۱  را دلیلی برای انجام این افزایش سرمایه عنوان کرد. آنطور که مشخص شد، این افزایش سرمایه در حدود ۹۰۰ میلیارد تومان خواهد بود. به عبارتی با در نظر گرفتن سرمایه فعلی ۳۰۰ میلیارد تومانی "غکورش" احتمالا  سهامداران این مجموعه باید منتظر یک افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی در سال ۱۴۰۱ در "غکورش" باشند. آنطور که مطرح شده است، این افزایش سرمایه از محل سود انباشته شرکت انجام خواهد شد.

افزایش سرمایه قابل توجه ۹۰۰ میلیارد تومانی

مدیرعامل "غکورش" در بخش دیگری از صحبت هایش به چشم‌انداز و ماموریت‌های شرکت پرداخت و گفت: متناسب با اهداف ترسیم‌شده، ظرفیت تصفیه خانه (ریفاینری)، بسته‌بندی و تولید روغن در مجموعه کارخانجات ما افزایش چشمگیری داشته است و این اقدام با تکمیل زنجیره تامین همراه بوده است. خرید کارخانه گهر نیز در همین راستا و با هدف تامین ظروف پلیمری مجموعه بوده است.

برهانی ضمن تاکید بر تکمیل زنجیره تامین دانه‌های روغنی از مزرعه تا تولید، به موضوع کشت قراردادی اشاره داشت و تصریح کرد: ما این اقدام را از سال گذشته با هماهنگی وزارت جهاد و کشاورزی شروع کردیم و فواید آن را در همین امسال شاهد بودیم.

برهانی به اجرای فاز توسعه‌ای سایت اشتهارد و افزایش ظرفیت تولید از ۴۰۰ به ۸۰۰ هزار تن اشاره کرد. همچنین مدیرعامل کورش تولید حدود ۳۳۰ هزار تن روغن در سال جاری را تخمین زد.

 

دیگر موارد مهم مطرح شده در این گزارش به اختصار به شرح زیر است:

خرید ۴ هزار تن دانه کلزا در سال جاری

تفاهم با ۲۰۰ کشاورز برای خرید دانه کلزا

کسب عنوان نخست در سال جاری در گروه شرکت‌های غذایی

خرید ۲۰۰ هزار تن دانه سویا

فروش ۴۰ هزار تن کنجاله سویا

 

وی در پایان نسبت به ارایه گزارش عملکرد سال جاری و بودجه سال گذشته و سال جاری اقدام و از بابت بازدهی مورد قبول ۶۳ درصدی سهام، اطلاعات لازم را ارایه کرد.

افزایش سرمایه قابل توجه ۹۰۰ میلیارد تومانی

پس از برهانی نوبت به مصطفی دیلمی پور، حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت رسید تا گزارش خود را در خصوص عملکرد سال مالی مطرح کند. پس از صحبت‌های حسابرس مستقل، نوبت به سهامداران شرکت رسید تا سوالات خود را مطرح کنند و پس از صحبت‌های سهامداران، ۱۲۰ میلیارد تومان معادل ۴۰ تومان سود نقدی به ازای هر سهم برای تقسیم بین سهامداران مصوب شد.

افزایش سرمایه قابل توجه ۹۰۰ میلیارد تومانی

تصمیم‌گیری در خصوص انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، تعیین حق حضور اعضاء غیرموظف هیأت مدیره و پاداش هیأت مدیره و حق الزحمه بازرس قانونی و تفویض ماده ۱۲۹ قانون تجارت به هییت مدیره، از دیگر مصوبات مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعت غذایی کورش بود.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با اعلام شرکت صنعت غذایی کورش؛

روغن های خام "غکورش" افزایش نرخ گرفتند

ظرفیت تصفیه روغن
با اعلام از سوی شرکت صنعت غذایی کورش؛

ظرفیت تصفیه روغن "غکورش" به ۳۷ هزار تن افزایش می‌یابد

به دنبال شرکت در مزایده خرید سهام شرکت دریاچه گهر لرستان؛

"غکورش" سهام این صنایع غذایی را خرید

ارسال نظر