بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
دوری خریداران خارجی از طلا با افزایش ارزش دلار
بهای هر اونس طلا با ۱.۱ درصد کاهش به ۱۷۴۱ دلار و ۵۰ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۰۱۵۰

دوری خریداران خارجی از طلا با افزایش ارزش دلار

بورس نیوز: بهای هر اونس طلا با ۱.۱ درصد کاهش به ۱۷۴۱ دلار و ۵۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۰۶ درصد کاهش به ۱۷۴۲ دلار و ۵۰ سنت رسید.



ارزش دلار در روز جمعه به بالاترین سطح خود در حدود ۲۰ سال گذشته رسید و خریداران خارجی را از طلا دور نگه داشت.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس گفت: در حالی که قیمت طلا زیر ۱۷۵۳ دلار در هر اونس باقی می‌ماند، به نظر می‌رسد که به سمت ۱۷۲۰ دلار در حال حرکت است. اگرچه با توجه به روند نزولی کلی، مقداری حمایت در حدود ۱۷۳۰ دلار وجود دارد، هر صعودی در بهترین حالت احتمالا یک اصلاح است.

طلا در روز جمعه چهارمین افت هفتگی متوالی را ثبت کرد که چند جلسه قبل به پایین‌ترین حد خود از اواخر سپتامبر رسیده بود، زیرا تحت تاثیر صعود دلار و شرط‌بندی برای افزایش شدید نرخ بهره که پس از داده‌های شغلی در ایالات‌متحده بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

سیمپسون گفته است که طلا حرکت بزرگی به پایین‌تر داشته است و به نقطه‌ای می‌رسد که بازار نیاز به توقف دارد و این همان چیزی است که ما در حال حاضر روی طلا می‌بینیم. رافائل بوستیک، رئیس بانک فدرال رزرو آتلانتا گفت که از افزایش سه چهارم درصدی دیگر نرخ بهره در نشست سیاست گذاری بعدی فدرال رزرو در اواخر این ماه کاملا حمایت می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده نزدیک به بالاترین سطح یک هفته گذشته جلسه قبل ثابت ماند و بر طلا تاثیر گذاشت. نرخ بهره بالاتر و بازده اوراق، هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را افزایش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۹.۲۳ دلار رسید و پلاتین با ۱.۲ درصد کاهش به ۸۸۶.۵۰ دلار رسید و پالادیوم پس از حدود ۱۰ درصد افزایش در روز جمعه با ۳ درصد کاهش به ۲۱۱۶ دلار و ۸۹ سنت رسید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سکه همچنان در محدوده ۱۴ میلیون تومان+جدول
در بازار امروز قیمت گذاری شد؛

سکه همچنان در محدوده ۱۴ میلیون تومان+جدول

افزایش اندک قیمت طلا
در پی کاهش شدید قیمت طلا رقم خورد؛

افزایش اندک قیمت طلا

تاثیر کاهش قیمت طلای جهانی بر بازار داخلی
در پی ریزش شدید قیمت هر اونس طلا اتفاق افتاد؛

تاثیر کاهش قیمت طلای جهانی بر بازار داخلی

ارسال نظر