بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
طبق مصوبه قرارگاه امنیت غذایی مطرح شد؛

کارخانجات لبنی موظف به تولید ۴ قلم کالای اساسی

کارخانجات لبنی موظف به تولید ۴ قلم کالای اساسی
مدیر کل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کارخانجات موظف هستند طبق مصوبه قرارگاه امنیت غذایی حداقل ۵۰ درصد از تولیدات خود را به ۴ قلم کالای اساسی لبنی اختصاص دهند.
کد خبر : ۲۶۰۱۸۱

کارخانجات موظف به تولید ۴ قلم کالای اساسی لبنی

بورس نیوز: مدیر کل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: کارخانجات موظف هستند طبق مصوبه قرارگاه امنیت غذایی حداقل ۵۰ درصد از تولیدات خود را به ۴ قلم کالای اساسی لبنی اختصاص دهند.

امرالهی با بیان اینکه درج قیمت بر روی تخم مرغ پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی بود تا قیمت مصوب رعایت شود افزود: سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قیمت کیلویی تخم مرغ را ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده که درخواست کردیم قیمت عددی آن را هم بر روی تخم مرغ درج کنند.

وی عنوان کرد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و وزارت جهاد کشاورزی متعهد شدند ۴ قلم کالای تنظیم بازاری در بخش لبنیات را با قیمت تنظیم بازار و در حد کفایت در سطح شهر توزیع کنند تا مردم با صف و کمبود کالا مواجه نشوند که این ۴ قلم شامل شیر یک لیتری کم چرب، شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی یک و نیم درصد چربی، ماست دبه‌ای ۲٫۵ کیلو گرم و پنیر یواف ۴۰۰ گرمی است، اما کارخانجات لبنی این روند را رعایت نکرده اند.

مدیر کل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه طبق مصوبه ۴/۴ /۱۴۰۰ در قرارگاه امنیت غذایی این کالا‌ها باید حداقل ۵۰ درصد بازار را به خود اختصاص دهند، افزود: وزارت جهاد کشاورزی از کارخانجات خواست تا ۵۰ درصد از تولیدات خود را به این ۴ قلم کالا اختصاص دهند، اما کارخانجات مدعی متضرر شدن خود بودند و وزارتخانه درخواست افزایش پلکانی این محصولات در بازار را داده است.

وی تصریح کرد: اتحادیه‌های صنفی امروز آمادگی دارند این ۴ قلم کالای اساسی را توزیع کنند و تولید کارخانجات در این ۴ قلم کالاهنوز کمتر از ۱۰ درصد است و باید این میزان افزایش یابد.

امرالهی با اشاره به این که کارخانجات موظف هستند طبق مصوبه قرارگاه امنیت غذایی حداقل ۵۰ درصد از تولیدات خود را به این ۴ قلم کالا اختصاص دهند، یادآور شد: آرامش و آسایش مردم خط قرمز ما است و از این مهم نمی‌گذریم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر