بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
ابلاغ مصوبه‌های ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار به زودی
وزیر راه و شهرسازی از آغاز به کار مجدد ستاد ملی بازآفرینی شهری و ابلاغ و اجرای مصوبه‌های این ستاد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر : ۲۶۰۱۸۸

ابلاغ مصوبه‌های ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار به زودی

بورس نیوز: وزیر راه و شهرسازی از آغاز به کار مجدد ستاد ملی بازآفرینی شهری و ابلاغ و اجرای مصوبه‌های این ستاد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: وضعیت بازآفرینی شهری در بافت‌های فرهنگی و تاریخی تعیین‌تکلیف می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار یکی از ستاد‌های عالی کشور است که ریاست آن را رئیس‌جمهوری برعهده دارد، اما متاسفانه در یک تا دو سال اخیر تشکیل نشده بود.

وی بیان کرد: بیش از ۱۶۰ هزار هکتار محیط‌های سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های فرسوده و بافت‌های تاریخی در سراسر کشور وجود دارد که موضوع بازآفرینی شهری است. در این نشست مساحت این بافت‌ها و روش‌های بازسازی این محلات مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. هم اکنون بازآفرینی شهری و بازسازی این محلات در مناطقی از کشور از جمله زاهدان آغاز شده است.

پنجاه و ششمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار بعد از یک سال و چهارماه در ساختمان دادمان برگزار شد که این جلسه به عنوان نخستین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم به دستور رییس‌جمهور و به ریاست رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

از جمله این مصوبات این جلسه بود که مسئولیت ستاد بازآفرینی شهری در استان‌ها عملا به استانداران داده شود و استانداران پاسخگوی ستاد مرکزی باشند. همچنین اعتبارات و اختیارات به استانداران در استان‌ها واگذار شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر