بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵
۹۱ درصد از درآمد ماهانه "فولاد" مربوط به داخل کشور است؛

تمرکز فولاد مبارکه اصفهان بر بازار داخلی

تمرکز فولاد مبارکه اصفهان بر بازار داخلی
بیشترین سهم از درآمد را بازار داخل کشور با مبلغی نزدیک به ۱۷ هزار میلیارد تومان به خود اختصاص داد، این درآمد به ثبت رسیده توسط فولاد در بازار داخلی دربرگیرنده‌ ۹۱ درصد از درآمد ماهانه بود.
کد خبر : ۲۶۰۲۵۹

تمرکز فولاد مبارکه اصفهان بر بازار داخلی+بورس نیوز

بورس نیوز:

شرکت فولاد مبارکه اصفهان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به خردادماه سال ۱۴۰۱ مجموع درآمد‌های عملیاتی به‌دست‌آمده از فروش محصولات خود را مبلغی بالغ‌بر ۱۸ هزار و ۷۳۱ میلیارد تومان اعلام کرد، همچنین درآمد تجمیعی این شرکت فولادی از ابتدای سال مالی تاکنون ۴۸ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان به ثبت رساند.

درآمد‌های این شرکت از فروش محصولات در ۲ بازار داخلی و صادراتی به دست آمد که بیشترین سهم از درآمد را بازار داخل کشور با مبلغی نزدیک به ۱۷ هزار میلیارد تومان به خود اختصاص داد، این درآمد به ثبت رسیده توسط فولاد در بازار داخلی دربرگیرنده‌ی ۹۱ درصد از درآمد ماهانه بود.


بیشتر بخوانید: فولاد مبارکه نگین درخشان صنعت کشور است


درآمد ماهانه "فولاد" تا خردادماه 

میزان درآمدی که این شرکت فولادی توانست به ثبت برساند نسبت به ماه گذشته ۸ درصد افزایش درآمد را تجربه کرد، به‌گونه‌ای که از ۱۷ هزار و ۳۶۱ میلیارد تومان درآمد ماهانه در اردیبهشت‌ماه به درآمدزایی ۱۸ هزار و ۷۳۱ میلیارد تومانی در خردادماه رسید.

"فولاد" در مقایسه با سال گذشته افزایشی ۵۴ درصدی را به همراه داشت، همان‌طور که در نمودار قابل‌مشاهده است روند فولاد مبارکه در ۳ ماهه ابتدایی سال مالی ۱۴۰۱ صعودی بوده و برخلاف دوره مشابه بدون نوسان فصل بهار را پشت سر گذاشته است.

تمرکز فولاد مبارکه اصفهان بر بازار داخلی+بورس نیوز

همان‌طور که گفته شد عمده‌ترین میزان درآمد "فولاد" از فروش محصولات در بازار داخلی با ۱۷ هزار میلیارد تومان میلیارد تومان شناسایی شد و سایر درآمد‌ها از طریق بازار صادراتی با مبلغ یک هزار و ۷۳۶ میلیارد تومان در کارنامه مالی این شرکت به ثبت رسید.

درآمد صادراتی فولاد مبارکه اصفهان در خردادماه سال جاری سهم ۹ درصدی از درآمد ماهانه را به خود اختصاص داده، در این بازار نیز "فولاد" شاهد رشد ۳۵ درصدی نسبت به اردیبهشت‌ماه بود.

عمده‌ترین درآمد این شرکت فولادی در سومین ماه سپری‌شده از سال مالی به «محصولات گرم» با ۱۰ هزار و ۹۴۳ میلیارد تومان در بازار داخلی تعلق گرفت و نرخ فروش آن طی این دوره در ازای هر هزارتن ۲۰ میلیارد تومان اعلام شد.

محصولاتی که فولاد مبارکه اصفهان در خردادماه سال ۱۴۰۱ در بازار خارج از کشور به فروش رساند عبارت است از «محصولات گرم، محصولات پوشش‌دار و سایر محصولات»، دراین‌بین درآمدزاترین بخش متعلق به سایر محصولات است که یک هزار و ۲۲۹ میلیارد تومان درآمدزایی برای این شرکت داشت.

مبالغ دیگری که از فروش محصولات صادراتی به دست آمد برابر با ۴۵۳ میلیارد تومان بایت محصولات گرم و ۵۴ میلیارد تومان جهت محصولات پوشش‌دار بود.

درآمدی که فولاد مبارکه اصفهان در بازار صادراتی از فروش محصولات کسب کرد نسبت به ماه گذشته ۴۴۷ میلیارد تومان افزایش یافت و بیشترین تغییر قابل‌لمس را سایر محصولات داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر