بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
سخنگوی دولت عنوان کرد:

تصویب بسته پیشنهادی مسکن در دولت

سخنگوی دولت گفت:آیین نامه ساماندهی مسکن در حوزه تسهیل و تسریع اختصاص کمک ودیعه مسکن بود و برای موجرانی که با مستاجران همراهی بیشتر داشته باشند هم مشوق‌هایی پیشنهاد شد که وزارتخانه‌های راه و اقتصاد در نظر می‌گیرند.
کد خبر : ۲۶۰۲۶۴

تصویب بسته پیشنهادی مسکن در دولت

بورس نیوز: علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت درخصوص آئین نامه ساماندهی مسکن اظهار کرد: آیین نامه ساماندهی مسکن در حوزه تسهیل و تسریع اختصاص کمک ودیعه مسکن بود و برای موجرانی که با مستاجران همراهی بیشتر داشته باشند هم مشوق‌هایی پیشنهاد شد که وزارتخانه‌های راه و اقتصاد در نظر می‌گیرند.

وی با اشاره به تغییر در شیوه نرخ‌گذاری مشاوران املاک و نحوه محاسبه درصدی از نصاب معامله، تصریح کرد: قرار شد درصدی از ارزش معاملاتی مطابق قانون مالیات سالیانه مشخص می‌شود، حق الزحمه مشاوران در نظر گرفته شود که با این تغییر بتوانیم شاهد تغییر جدی در این حوزه باشیم.

بهادری جهرمی ادامه داد: البته این موضوع باید تأییدیه نهایی اتحادیه متبوع را دریافت کند.

سخنگوی دولت افزود: همچنین لایحه مبارزه با راهزنی دریایی با پیشنهاد وزارت دادگستری در نشست امروز هیأت وزیران تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: بحث‌های تعقیب و چگونگی دستگیری متهمان و همچنین موضوعات نظارتی در این لایحه گنجانده شده که امیدوارم به تصویب مجلس برسد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، مصوبه دیگر امروز هیأت وزیران را لایحه‌ای به‌منظور جلوگیری از اخذ مالیات مضاعف در حوزه مناطق آزاد تجاری عنوان کرد و گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده سال گذشته اصلاح شد.

بهادری جهرمی توضیح داد: مطابق این اصلاحیه برداشت‌های متفاوتی از نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده در مناطق تجاری وجود داشت که به نظر می‌رسید قانون به نوعی موجبات اخذ مالیات مضاعف را در این مناطق ایجاد می‌کرد و امروز لایحه اصلاح آن به تصویب رسید که امیدوارم مجلس هم آن را تصویب کند.

وی اضافه کرد: تصویب دو آیین نامه از آیین‌نامه‌های دستور کار دولت به‌منظور تحقق شعار سال از دیگر مصوبات بسیار مهم امروز بود که یکی با همکاری وزارت نفت و معاونت علمی ریاست جمهوری برای حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی در صنعت نفت تهیه شده و آیین‌نامه مشابه دیگری به‌منظور تولید اشتغال‌آفرینی در صنعت آب و برق بود به پیشنهاد مشترک وزارت نیرو و معاونت علمی ریاست جمهوری به تصویب رسید.

بهادری جهرمی توضیح داد: بر اساس آیین نامه دوم ستاد راهبری و هماهنگی تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در صنعت آب و برق با ریاست وزیر نیرو تشکیل و سعی می‌شود تحقق شعار سال در حوزه نیرو با سرعت بیشتری پیش برود.

به گفته سخنگوی دولت، چهار آیین نامه به‌طور خاص در حوزه‌های کشاورزی، نفت، آب و برق و بهداشت و درمان در راستای تحقق هرچه‌سریع‌تر شعار سال به تصویب هیأت وزیران رسیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر