بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸
دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی و نیمه دولتی اعلام کرد:

انجام خدمات بانکی بدون اخذ کپی مدارک

انجام خدمات بانکی بدون اخذ کپی مدارک
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی از ارائه خدمات بانکی که نیاز به ارائه مدارک احراز هویتی مشتریان دارد با ارائه اصل مدرک و بدون اخذ کپی در شعب بانک‌ها خبر داد.
کد خبر : ۲۶۰۲۶۸

انجام خدمات بانکی بدون اخذ کپی مدارک

بورس نیوز: علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های سازمان اداری و استخدامی کشور درخصوص دولت الکترونیک از طریق بانک مرکزی در سال ۱۳۹۸ به شبکه بانکی ابلاغ شد، اظهار کرد: بعد از پیگیری‌هایی که انجام شد در پایان سال ۱۴۰۰ مجدداً بانک مرکزی بخشنامه‌ای صادر کرد که تمامی شعب بانک‌ها در ارائه خدمات بانکی از متقاضیان کپی مدارک هویتی را دریافت نکنند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها نباید کپی مدارکی که برای احراز هویت اشخاص لازم است اعم از کپی کارت ملی و شناسنامه را دریافت کنند، گفت: بانک‌ها حتماً باید از طریق سامانه‌ای که ثبت احوال آن را ایجاد کرده استعلام‌های لازم را دریافت و کد پیگیری که در سامانه ارائه می‌شود را در پرونده مشتریان نگهداری کنند و هیچ‌گونه کپی مدارک هویتی را درخواست نکنند.

به گفته دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی کپی اسناد محل سکونت متقاضیان تسهیلات که شامل سند مالکیت یا اجاره‌نامه است هم نباید از متقاضیان دریافت شود.

وی افزود: بانک‌ها باید از طریق سامانه‌ای که وجود دارد تایید کد پستی را اخذ کنند و کد پیگیری مربوطه را در پرونده متقاضیان نگهداری کنند.

قیطاسی تاکید کرد: براین اساس روسای شعب بانک‌ها باید این دستورالعمل را نصب العین خود قرار دهند و به دقت بررسی و رعایت کنند تا نارضایتی در بین مشتریان شبکه بانکی به وجود نیاید.

به گفته وی هرگونه خدمات بانکی که نیاز به ارائه مدارک احراز هویتی مشتریان دارد با ارائه اصل مدرک و بدون اخذ کپی در شعب بانک‌ها قابل اجراست.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی درباره پیگیری تخلف بانک‌ها هم گفت: در تمامی بانک‌ها واحد رسیدگی به شکایات و بازرسی وجود دارد و اگر در شعبه بانکی تخلفی مشاهده شد مشتریان می‌توانند به واحد رسیدگی به شکایات مراجعه کنند که ظرف ۲۴ ساعت به شکایات رسیدگی شده و نتیجه اعلام می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
استفاده دولت از منابع خود به جای استقراض
روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد؛

استفاده دولت از منابع خود به جای استقراض

ارسال نظر