بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
تغییر نرخ کمیسیون مشاوران املاک کشور
سرانجام اثر گذاری کمیسیون‌های املاک در بازار اجاره و خرید وفروش مسکن باعث شد که دولت امروز به فکر تغییر در شیوه نرخ گذاری املاک بیفتد.
کد خبر : ۲۶۰۲۷۸

تغییر نرخ کمیسیون مشاوران املاک کشور

بورس نیوز: سرانجام اثر گذاری کمیسیون‌های املاک در بازار اجاره و خرید وفروش مسکن باعث شد که دولت امروز به فکر تغییر در شیوه نرخ گذاری املاک بیفتد.

این پیشنهاد، امروز در هیئت دولت به تصویب رسید به طوری که اعلام شده نحوه محاسبه نرخ خدمات مشاوران املاک که پیش از این براساس درصدی از قیمت معامله بود، تغییر کرده و هم اکنون طبق مصوبه هیئت دولت این نرخ تغییر کرده و نرخ کمیسیون بر اساس درصدی از ارزش معاملات املاک در خرید و فروش و براساس ارزش مالیاتی آن محاسبه می‌شود که براساس آن شاهد تغییر چشم گیر قیمت مسکن خواهیم بود.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت اعلام کرد: حق‌الزحمه مشاوران املاک تاکنون درصدی از نساب معامله بود که در آیین نامه جدید پیش‌بینی شد در این حوزه درصدی از ارزش معاملاتی مطابق قانون مالیات (که به صورت سالانه توسط وزارت اقتصاد اعلام می‌شود) به عنوان مبلغ حق‌الزحمه مشاوران املاک در نظر گرفته شود.

برای کنترل بازار اجاره مسکن هم برای موجرانی که همراهی بیشتری داشته باشند مشوق‌های مالیاتی و همچنین ارائه تسهیلات برای تولید مسکن در دستور کار دولت خواهد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عرضه املاک دو نهاد در بورس کالا در جریان است
سرپرست مدیریت مطالعات اقتصادی و امور بین الملل بورس‌کالا:

عرضه املاک دو نهاد در بورس کالا در جریان است

ارسال نظر