بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
رنگ‌های نامناسب برای دکوراسیون آشپزخانه از نظر روانشناسان
آیا شما هم دلتان می‌خواهد که دکوراسیون آشپزخانه تان را تغییر دهید؛ احتمالاً بله! حتی شاید بسیاری از شما خانه جدید خریده باشید؛ اما باز هم بخواهید دکوراسیون آشپزخانه را تغییر دهید.
کد خبر : ۲۶۰۲۹۰

رنگ‌های نامناسب برای دکوراسیون آشپزخانه از نظر روانشناسان

بورس نیوز: آیا شما هم دلتان می‌خواهد که دکوراسیون آشپزخانه تان را تغییر دهید؛ احتمالاً بله! حتی شاید بسیاری از شما خانه جدید خریده باشید؛ اما باز هم بخواهید دکوراسیون آشپزخانه را تغییر دهید. از چه رنگ‌هایی هرگز نباید برای آشپزخانه تان استفاده کنید و علت روانشناسی اش را هم برایتان خواهیم گفت.

قرمز روشن

قرمز یکی از رنگ‌هایی است که هرگز نباید برای آشپزخانه استفاده کنید. شاید رنگی باشد که به شما انرژی بدهد؛ اما نباید رنگ اصلی و پایه برای آشپزخانه تان در نظر بگیرید، زیرا استفاده زیاد از این رنگ عامل حواس پرتی و تشویش خواهد بود و همچنین باعث افزایش اشتها خواهد شد. به خاطر همین خیلی از رستوران‌ها و فست فود‌ها از این رنگ استفاده می‌کنند و برای جلوگیری از پرخوری بهتر است که هرگز آشپزخانه را به رنگ قرمز در نیاورید.

خاکستری و طوسی تیره

استفاده از رنگ طوسی و خاکستری تیره به عنوان رنگ اصلی آشپزخانه هرگز پیشنهاد نمی‌شود، زیرا این رنگ‌ها به نوعی حس سردی و ناخوشایندی را در افرادِ خانه ایجاد می‌کنند و باعث مشکلات روحی می‌شوند و قطعا هیچ کس دلش نمی‌خواهد که وارد چنین آشپزخانه‌ای شود.

سفید خیلی براق

در سال‌های اخیر خیلی‌ها ترجیح داده اند که آشپز خانه هایشان را به رنگ سفید در بیاورند. اگر رنگ اصلی آشپزخانه سفید بیش از حد براق باشد، شما را به یاد بیمارستان و کلینیک می‌اندازد که هرگز حس خوبی را انتقال نخواهد داد. سفید باید در کنار یک رنگ دیگر در آشپزخانه استفاده شود و از طرفی تمیز کردن آن هم کار راحتی نیست.

زرد روشن

زرد رنگ زیبایی است؛ اما هرگز نباید به عنوان رنگ اصلی آشپزخانه آن را انتخاب کنید؛ مخصوصا زرد روشن. شاید باعث انرژی و شادی شود؛ اما بیش از حد رنگ محرکی است و عامل حواس پرتی، دل مشغولی و تشویش خواهد بود.

سبز تیره

سبز تیره هم محبوبیت زیادی برای رنگ آشپزخانه دارد. انواع مختلفی از این رنگ‌ها را می‌توانید در آشپزخانه استفاده کنید؛ اما به شرطی که رنگ پایه و اصلی نباشد، زیرا به خاطر تیره بودن انتخاب خوبی نیست و حس دل گیری را در خانه به وجود می‌آورد. از طرفی هم نمی‌توانید آلودگی‌ها را خوب روی آن تشخیص دهید و آشپزخانه تان را تمیز کنید و زمانی هم که کثیف می‌شوند؛ نمی‌توانید خیلی خوب آن‌ها را تمیز کرده و آشپزخانه تان روز به روز کثیف‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
استفاده دولت از منابع خود به جای استقراض
روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد؛

استفاده دولت از منابع خود به جای استقراض

اقامت ۱۴ روزه ایرانیان بدون ویزا در قزاقستان
رسانه های قزاقستان اعلام کردند؛

اقامت ۱۴ روزه ایرانیان بدون ویزا در قزاقستان

ارسال نظر