بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات گفت:

تحول در ارزش درآمدی "ومعادن" با سرعت رشد پروژه ها

تحول در ارزش درآمدی
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات گفت:سرعت رشد این پروژه‌ها می‌تواند در آینده نزدیک ارزش درآمدی و اقتصادی شرکت را متحول کند.
کد خبر : ۲۶۰۳۳۲

تحول در ارزش درآمدی

اردشیر سعد محمدی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: همانطور که در مجمع مطرح شد، ما مجموعا ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه را راهبری می‌کنیم یعنی معادل ۱.۸ میلیارد دلار. قسمتی از این سهام مربوط به شرکت توسعه و معادن است و امیدواریم هم در بخش معادن و هم در بخش مس جانجا، فولاد اردبیل و فولاد کردستان و ایجاد پهنه‌های جدید در صبانور بتوانیم تحول جدید در رشد حرکت پروژه‌ها را داشته باشیم. سرعت رشد این پروژه‌ها می‌تواند در آینده نزدیک ارزش درآمدی و اقتصادی شرکت را متحول کند.

وی درخصوص میزان سود "ومعادن" افزود: شرایط متفاوت و متغیر است. شرایط هرچقدر بهتر سود نیز بهتر خواهد بود و باعث رضایت همگان خواهد شد. اما شرایط اقتصاد جهانی می‌تواند سیستم‌ها را محدود کند. قیمت مس از ۱۰ هزار دلار به ۷۲۶۰ دلار کاهش پیدا کرده و به همین ترتیب قیمت سنگ آهن و بعضی از کامودیتی ها. احتمال رکورد بین المللی وجود دارد؛ بنابراین گاهی اوقات شرایط بازار بین الملل شما را محدود می‌کند و نمی‌توانید تصمیم را به صورت کلان اعمال و اجرا کنید.

سعدمحمدی درباره افزایش تولید شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بیان کرد: به هر حال یکسری از هزینه‌ها مثل حامل‌های انرژی، حقوق و دستمزد و... افزایش، اما قیمت‌ها کاهش یافته و تنها راه این است که شرکت‌های بزرگ افزایش تولید را در دستور کار قرار بدهند تا بتوانند قیمت‌های تمام شده را کنترل و فضای مدنظر را آماده کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات درخصوص طرح‌های توسعه‌ای گفت: اگر بتوانیم در قسمت اکتشاف ذخایر جدیدی که بسیار موردنیاز است به خصوص در سنگ آهن را بیش از گذشته فعال کنیم با اطمینان خاطر توسعه‌ها شکل بهتری به خود می‌گیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر