بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
بهای نفت برنت در ۱۰۱ دلار بسته شد
بهای معاملات نفت برنت با دو دلار و ۶ سنت معادل ۲.۱ درصد افزایش، در ۱۰۱ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه بسته شد.
کد خبر : ۲۶۰۳۳۴

بهای نفت برنت در ۱۰۱ دلار بسته شد

بورس نیوز: قیمت نفت روز جمعه پس از این که یک مقام آمریکایی اعلام کرد انتظار نمی رود تولید نفت عربستان سعودی فوری افزایش پیدا کند، ۲.۵ درصد صعود کرد اما نهایتا به افت شدید هفتگی تن داد. 

بهای معاملات نفت برنت با دو دلار و ۶ سنت معادل ۲.۱ درصد افزایش، در ۱۰۱ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۸۱ سنت معادل ۱.۹ درصد افزایش، در ۹۷ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه بسته شد.

هر دو شاخص با بزرگترین کاهش هفتگی در حدود یک ماه گذشته روبرو شدند که به دلیل نگرانی از رکود و آسیب دیدن تقاضا برای سوخت روی داد. نفت برنت ۵.۵ درصد و وست تگزاس اینترمدیت ۶.۹ درصد کاهش هفتگی به ثبت رساند.

طبق گزارش بیکر هیوز، شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا هفته گذشته دو حلقه افزایش یافت و به ۵۹۹ حلقه رسید که بالاترین میزان از مارس سال ۲۰۲۰ است.

در بخش اقتصادی، سیاستگذاران موافق افزایش نرخ‌های بهره روز پنج شنبه گفتند موافق افزایش ۷۵ واحدی نرخ‌های بهره در نشست شپولی ماه جاری بانک مرکزی آمریکا خواهند بود. انتشار آمار تورم آمریکا در روز چهارشنبه باعث شده بود معامله گران افزایش ۱۰۰ واحدی نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی این کشور را پیش بینی کنند.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران انتظار دارد فشار‌های نزولی بر نفت تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به چشم انداز اقتصاد جهانی، ادامه پیدا کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بهای معاملات نفت به ۱۰۰ دلار برگشت
افزایش در قیمت نفت برنت؛

بهای معاملات نفت به ۱۰۰ دلار برگشت

افزایش قیمت نفت ریسک بالایی برای احیای اقتصاد جهانی
آژانس بین‌المللی انرژی پیش بینی کرد؛

افزایش قیمت نفت ریسک بالایی برای احیای اقتصاد جهانی

قیمت ۱۱۵ دلاری نفت سنگین ایران
در ماه گذشته رقم خورد؛

قیمت ۱۱۵ دلاری نفت سنگین ایران

ارسال نظر