بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
تحلیلگران وال استریت اعلام کردند؛

پبش بینی سرمایه گذاران از قیمت طلا

پبش بینی سرمایه گذاران از قیمت طلا
پیش‌بینی‌ها در میان تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران مین استریت به کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت به زیر ۱۷۰۰ دلار در هر اونس اشاره دارد.
کد خبر : ۲۶۰۳۳۵

پبش بینی سرمایه گذاران از قیمت طلا

بورس نیوز: قیمت طلا پیش از تعطیلی بازار به ۱۷۰۸ دلار و ۶۰ سنت و قیمت طلای آمریکا نیز به ۱۷۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسید.

احساسات در بازار طلا در چند هفته اخیر تشدید شده است، زیرا سرمایه‌گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو به شدت نرخ‌های بهره را برای کاهش تورم افزایش دهد. در این شرایط، بازده واقعی همراه با دلار آمریکا افزایش یافته است.

با رسیدن دلار آمریکا به نقطه عطف قابل توجهی، طلا در این هفته به پایین‌ترین حد خود در یک سال اخیر سقوط کرد و تحلیلگران گفته‌اند که اگرچه طلا به ۱۷۰۰ دلار کاهش یافته است، اما هیچ حرکت عمده‌ای در بازار صورت نگرفته است.

فرانک مک گی، فروشنده فلزات گرانبها در Alliance Financial گفت که او انتظار دارد قیمت طلا کاهش یابد، زیرا معامله‌گران بیشتری مجبور به از بین‌بردن موقعیت‌های طلای خود هستند.

جیم وایکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکو، خاطرنشان کرد که چشم‌انداز فنی نشان می‌دهد که معامله‌گران نزولی بازار را در کوتاه‌مدت کنترل می‌کنند. وی گفت: نمودار‌ها کاملا نزولی هستند و مسیری که کمترین مقاومت را برای قیمت‌ها دارد، از یک طرف به سمت پایین باقی می‌ماند.

این هفته ۱۶ تحلیلگر وال‌استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، سه تحلیل‌گر، در کوتاه‌مدت نسبت به طلا خوش‌بین هستند. در همان زمان، ۶ تحلیلگر یا ۵۰ درصد نسبت به طلا نزولی و پنج تحلیلگر معادل ۳۱ درصد در مورد فلز گرانبها در هفته آینده خنثی بودند. نه تنها احساسات نزولی در بین سرمایه‌گذاران خرد در این هفته افزایش یافته است، بلکه مشارکت در نظرسنجی به بالاترین حد یک ماهه رسیده است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران بیشتری دوباره به بازار توجه کرده‌اند.

در حالی که احساسات نزولی شدیدی در بازار وجود دارد، برخی از تحلیلگران هنوز آماده نیستند که از این فلز گرانبها دست بکشند. برخی از تحلیلگران گفته‌اند که طلا در آستانه جهش است، زیرا از نظر فنی بیش از حد فروخته شده است.

آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در Forexlive.com گفت که با توجه به اینکه بازار‌ها در اواخر این ماه شروع به بازنگری در انتظارات افزایش ۱۰۰ واحدی می‌کنند، نسبت به طلا خوش‌بین است. بازار‌ها در این حرکت تهاجمی پس از افزایش نرخ تورم به ۹.۱ درصد در ماه ژوئن، یعنی بالاترین رقم در ۴۰ سال اخیر، شروع به قیمت‌گذاری کردند.

در حالی که قیمت طلا با حفظ سطح حمایت ۱۷۰۰ دلار در هر اونس، هفته را به پایان می‌رساند، بسیاری از تحلیلگران به دنبال این هستند که ببینند آیا قیمت‌ها می‌توانند حمایت بحرانی در حدود ۱۶۷۵ دلار را حفظ کنند که نشان‌دهنده منطقه تثبیت از سال ۲۰۲۰ است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر