بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
دلیل اصلی آب دادن و نشتی کولر گازی چیست
احتمالا هیچ چیز به اندازه یک کولر گازی خیلی قوی شما را در روز‌های گرم تابستان خوشحال نمی‌کند؛ اما گاهی اوقات این کولر‌ها نشتی دارند و آب پس می‌دهند و باید هرچه سریع‌تر علت را پیدا کرد تا آسیب شدیدی نبیند.
کد خبر : ۲۶۰۳۹۸

دلیل اصلی آب دادن و نشتی کولر گازی چیست

بورس نیوز: احتمالا هیچ چیز به اندازه یک کولر گازی خیلی قوی شما را در روز‌های گرم تابستان خوشحال نمی‌کند؛ اما گاهی اوقات این کولر‌ها نشتی دارند و آب پس می‌دهند و باید هرچه سریع‌تر علت را پیدا کرد تا آسیب شدیدی نبیند.

قبل از اینکه دلیل آب دادن کولر را بدانید، بهتر است بدانید که این آب از کجاست و کجا می‌رود.

آب داخل کولر گازی از کجاست؟

آب داخل کولر گازی حاصل از رطوبت و بخار کویل داخل کولر است؛ یعنی یخساز یا خنک‌کننده داخل کولر که از این کویل‌ها عبور می‌کند، گرمای هوا را به داخل می‌کشد و آن را خنک کرده و به بیرون تحویل می‌دهد و این فرآیند بخار تولید می‌کند که باعث تولید آب و رطوبت می‌شود.

این آب کجا می‌رود؟

داخل کولر گازی یک پمپ وکیوم طراحی شده است که آب اضافه را داخل خودش می‌کشد و رطوبت را جمع می‌کند. لوله‌ای هم وجود دارد که این آب از آنجا خارج می‌شود.

چه چیزی باعث نشت آب از کولر گازی می‌شود؟

حالا نوبت به معرفی دلایل اصلی آب دادن کولر گازی میرسد که به شرح زیر است:

مسدود شدن پمپ وکیوم

اولین و رایج‌ترین علت، مسدود شدن پمپ وکیوم است؛ یعنی آب نمی‌تواند به خوبی از قسمت مکش دستگاهِ کولر گازی خارج شود و در نتیجه به بیرون می‌ریزد.

شکستگی لوله

گاهی اوقات لوله‌ای که آب را به درون خودش می‌کشد، دچار شکستگی می‌شود که علت می‌تواند گرمای بیش از حد موتور باشد و همین باعث می‌شود آب از کولر گازی به بیرون نشت کند.

شل شدن پمپ وکیوم

گاهی اوقات وکیوم در سر جای خود شل می‌شود که در چنین حالتی آب بیرون می‌ریزد و نمی‌تواند مسیر اصلی خود را پیدا کند و همین باعث نشتی کولر گازی می‌شود.

کثیف بودن کویل

اگر کویل‌ها کثیف باشند و آلودگی و جرم گرفته باشند، کولر گازی نمی‌تواند به خوبی آب را داخل آن‌ها بریزد و در نتیجه مقدار زیادی آب داخلش باقی می‌ماند که همگی به بیرون نشت می‌کنند.

عایق بندی آسیب‌دیده

اگر عایق بندی کویل‌ها دچار آسیب شوند، آب نمی‌تواند مسیر درست خودش را پیدا کند که همین باعث ایجاد حفره و سوراخ روی آن خواهد شد و نشتی به وجود می‌آورد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر