بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
تجارت ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا با رشد ۱۲ درصدی در ۵ ماهه نخست ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.
کد خبر : ۲۶۰۴۰۱

رشد ۱۲ درصدی تجارت ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا

بورس نیوز: تجارت ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا با رشد ۱۲ درصدی در ۵ ماهه نخست ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ماه‌های ژانویه تا می‌سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱ میلیارد و ۸۴۵ میلیون یورو اعلام شده بود که این رقم در مدت مشابه امسال به ۲ میلیارد و ۷۵ میلیون یورو افزایش یافته است.

واردات اتحادیه اروپا از ایران در پنج ماهه نخست ۲۰۲۲ با رشد ۳۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۴۶۵ میلیون یورو رسیده است. در ماه‌های ژانویه تا می‌سال قبل ۳۳۳ میلیون یورو کالا از ایران توسط کشور‌های اروپایی وارد شده بود.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ماه‌های ژانویه تا می‌امسال نیز ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به ۱ میلیارد و ۶۱۰ میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در پنج ماهه سال قبل ۱ میلیارد و ۵۱۲ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش آلمان بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در میان کشور‌های اروپایی در پنج ماهه امسال بوده است و ۳۷ درصد از کل تجارت ایران و اتحادیه اروپا در این مدت با آلمان بوده است.

مبادلات تجاری ایران و آلمان در پنج ماهه سال جاری میلادی ۶ درصد افزایش یافته و به ۷۷۹ میلیون یورو رسیده است، تجارت دو کشور در ماه‌های ژانویه تا می‌سال قبل ۷۳۲ میلیون یورو اعلام شده بود.

واردات آلمان از ایران در پنج ماهه امسال ۱۲ درصد افزایش یافته و به ۱۳۱ میلیون یورو رسیده است. صادرات آلمان به ایران نیز در این مدت ۵ درصد افزایش یافته و به ۶۴۸ میلیون یورو رسیده است. آلمان در پنج ماهه سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۱۷ میلیون یورو کالا از ایران وارد و ۶۱۵ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش در پنجمین ماه سال جاری میلادی تجارت ایران و اتحادیه اروپا با رشد ۲ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل به ۴۰۲ میلیون یورو رسیده است. واردات اتحادیه اروپا از ایران در می ۲۰۲۲ با رشد ۴۵ درصدی نسبت به می ۲۰۲۱ به ۱۰۲ میلیون یورو رسیده، اما صادرات اروپا به ایران با کاهش ۸ درصدی به ۳۰۰ میلیون یورو بالغ شده است.

بر اساس این گزارش کل مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در سال میلادی گذشته با رشد ۹ درصدی به ۴ میلیارد و ۸۶۵ میلیون یورو رسیده بود. اروپا در این سال ۹۲۲ میلیون یورو کالا از ایران وارد و ۳ میلیارد و ۹۴۳ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر