بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
توضیحات اداره نظارت بر ناشران بورس در مورد علت تاخیر در اعلام خبر لغو مجمع
به رغم تلاش شرکت برای ثبت افزایش سرمایه قبل از زمان برگزاری مجمع عادی سالیانه، این افزایش سرمایه تاکنون به ثبت نرسیده است.
کد خبر : ۲۶۰۴۴۹

توضیحات اداره نظارت بر ناشران بورس در مورد علت تاخیر در اعلام خبر لغو مجمع

مجمع عمومی عادی سالانۀ شرکت پتروشیمی فناوران، به دلیل عدم ثبت افزایش سرمایه و تهیه نشدن صورت ادغامی سهامداران، جهت انتفاع یکسان سهامداران قدیم و استفاده کنندگان از حق تقدم، به مدت یک هفته اعلام تنفس نمود. این اتفاق موجب انتقاد برخی سهامداران که از سایر شهرستان ها برای حضور در مجمع راهی تهران شده بودند، گردید.

ولی اله جعفری رئیس اداره نظارت بر ناشران، گروه شیمیایی و غذایی در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: زمانی که پتروشیمی فن آوران درخواست برگزاری مجمع عمومی فوق العاده برای افزایش سرمایه داده بود، متعهد شده بود تا زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۱۴۰۰، افزایش سرمایه به ثبت خواهد رسید. یعنی حق تقدم ها به سهم تبدیل شده و سهامدارانی که حق تقدم خریداری کرده بودند، در مجمع حق اعمال رای داشته و از سود تقسیمی برخوردار خواهند شد.

وی افزود: به رغم تلاش شرکت برای ثبت افزایش سرمایه قبل از زمان برگزاری مجمع عادی سالیانه، این افزایش سرمایه تاکنون به ثبت نرسیده است. با توجه به اینکه بعد از ثبت افزایش سرمایه، حداقل ۲۴ ساعت زمان لازم است تا اطلاعات سهامداران در اختیار شرکت قرار گرفته و سهامداران بتوانند در مجمع حضور یابند. از آنجا که به دارندگان حق تقدم وعده و تعهد داده شده بود که در مجمع بعنوان سهامدار امکان حضور خواهند داشت و این تعهد محقق نشده بود، مجمع برگزار نشد. در نظر داشته باشید که سازمان بورس متولی انتشار آگهی برگزاری یا لغو مجمع نیست.

جعفری ادامه داد: البته بر اساس قانون تجارت، شرکت ها باید حداکثر ۴ ماه بعد از پایان سال مالی اقدام به برگزاری مجمع کنند‌ و عملکرد شرکت پتروشیمی فن آوران در رابطه با برگزاری مجمع و بعد از آن هم لغو مجمع به سبب عدم ثبت افزایش سرمایه و تحقق تعهد شرکت به لحاظ قانونی مشکلی نداشت. اما به هر حال سهامداران حق دارند بابت زمانی که برای حضور در مجمع صرف کرده اند، گلایه داشته باشند و امیدواریم سهامداران پوزش ما را بابت این اتفاق بپذیرند. لغو مجمع با هدف حمایت از دارندگان حق تقدم که به آنان تعهد کرده بودیم در مجمع بعنوان سهامدار حضور خواهند داشت، صورت گرفت و اگر مجمع امروز "شفن" برگزار می شد، پاسخی برای این گروه از سهامداران نداشتیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
زیر سوال بردن عملکرد صندوق توسعه بازار سرمایه با هدف آدرس غلط دادن به بازار انجام می شود
رئیس هیأت مدیره صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

زیر سوال بردن عملکرد صندوق توسعه بازار سرمایه با هدف آدرس غلط دادن به بازار انجام می شود

امیرمهدی صبائی مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه :

شاخص سازی و عدم شفافیت دو ادعای واهی منتقدان

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
. بیعرضه ومتخلف پتروشیمی فن آوران کهدرمدت بیشاز هشت ماه ازافزایش سرمایه بیش ازسه هزار درصدی هنوز نتوانسته افزایش سرمایه رابه ثبت برساند وخداحفظ شان کند هیئت مدیره پتروشیمی پارس راکه افزایش سرمایه7834درصدی رادرمدت دوماه باچابکی وکارآمدی بهثبت رساندند