بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
انجام گفتگوهای دوجانبه ایران و عربستان؛ به زودی
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: به دلیل درک مشترکی که هم در تهران و هم در ریاض شکل گرفته است دو طرف به این اتفاق نظر رسیده اند که گفتگو‌های دوجانبه را انجام دهند.
کد خبر : ۲۶۰۴۷۱

انجام گفتگوهای دوجانبه ایران با عربستان به زودی

بورس نیوز: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد مذاکرات ایران و عربستان و نتایج پنچ دور مذاکراتی که بین دو کشور انجام شده اظهار کرد: خوشبختانه به دلیل درک مشترکی که هم در تهران و هم در ریاض شکل گرفته است دو طرف به این اتفاق نظر رسیده اند که گفتگو‌های دوجانبه را انجام دهند. با نقش بسیار سازنده‌ای که دولت دوست و برادر عراق به عنوان کشور میزبان ایفا کرده است، پنج دور از گفتگو‌های مشترک ایران و عربستان سعودی در بغداد برگزار شد، ماحصل این گفتگو‌ها مثبت بوده است؛ به عبارتی این انگیزه و ادراک مشترک را ایجاد کرده است که ما نیازمند تداوم این مسیر برای ایجاد فهم مشترک و برداشتن گام اجرایی برای از سرگیری روابط دو کشور هستیم، و خوشبختانه در دو پایتخت این انگیزه و اراده سیاسی وجود دارد. دولت عراق هم همچنان به نقش سازنده و مثبت خود ادامه داده است.

وی با بیان این که رایزنی‌های که اخیرا دولت عراق با دولت عربستان سعودی انجام داده و گفتگو‌های مستمری که بین مقام‌های عراقی با مقامات جمهوری اسلامی انجام شده، فضای مناسبی ایجاد کرده است که در آینده نزدیک دور بعدی گفتگو‌ها برگزار شود، تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران از ادامه گفتگو‌ها استقبال می‌کند و امیدوار است که گفتگو‌ها به نتایج ملموس و عملی در ارتقا مناسبات دو کشور منجر شود و جمهوری اسلامی ایران از هر گام عملی که از سوی دولت عربستان سعودی به سمت بهبود مناسبات برداشته شود، با جدیت و با گام‌های بیشتری پاسخ خواهد داد.

کنعانی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العالم در پاسخ به این سوال آیا زمان دور بعدی این مذاکرات مشخص شده است، ادامه داد: در قالب رایزنی‌های مشترکی که از طریق برادران عراقی در حال انجام است، به طور عمومی توافق شده است که در آینده نزدیک دور جدید مذاکرات را برگزار کنیم، اما زمان را هنوز را به تاریخ دقیقی نرسیده‌ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص سطح مذاکراتبیان کرد: مذاکرات در سطحی بود که تصمیم‌گیرنده هستند و می‌توانند دو کشور را به طور کامل نمایندگی کنند و صلاحیت داشته باشند مواضع و دیدگاه‌ها را به طور دقیق و جدی منتقل کنند و براساس نتیجه مذاکرات بتوانند در دو پایتخت نتیجه‌گیری کنند، بنابراین سطح بسیار عالی و مناسبی است که ما را به نتایج مطلوبی برساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر