بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
نرخ های مناسب در بازار مسکن تهران
میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در مناطق مختلف شهر تهران از ۱۹.۵ میلیون تومان آغاز و تا ۸۱ میلیون تومان می‌رسد.
کد خبر : ۲۶۰۵۴۲

نرخ های مناسب در بازار مسکن تهران

بورس نیوز: در شرایط فعلی بسیاری از سفته‌بازان و سوداگران به دنبال کسب سود‌های عجیب و غریب از این بازار هستند. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد در عین حال معاملات افت کرده، در میان حجم زیاد فایل‌هایی با قیمت‌های نامتعارف، می‌توان واحد‌های زیر قیمت هم پیدا کرد.

با توجه به عرضه بیش از تقاضا در نیمه شمالی شهر تهران، پایین بودن توان متقاضیان مصرفی این مناطق در مقایسه با نرخ‌های موجود و حتی جابه‌جایی بسیاری از اجاره‌نشین‌ها از شمال به مرکز پایتخت، سرمایه‌های بسیاری در بازار املاک شمال تهران بلوکه شده است. بر این اساس معمولا شاهد عرضه واحد‌ها با نرخ‌هایی پایین‌تر از عرف هر محله در محدوده شمالی تهران هستیم.

میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در مناطق مختلف شهر تهران از ۱۹.۵ میلیون تومان آغاز و تا ۸۱ میلیون تومان می‌رسد.

طبق اعلام بانک مرکزی در خرداد امسال قیمت هر متر خانه در منطقه یک پایتخت به طور متوسط ۸۱ میلیون تومان بوده، اما در فایل‌های موجود در بازار رقم‌هایی بالاتر و البته پایین‌تر هم دیده می‌شود. به طور مثال در محله نیاوران هم‌اکنون یک واحد ۶۵ متری با امکانات کامل دارای انباری، پارکینگ، آسانسور، بالکن، سونا، استخر، جکوزی، با عمر بنای دو ساله با قیمت ۶۹ میلیون تومان در هر متر مربع به فروش می‌رسد. البته این نرخ پیشنهادی فروشنده است که ممکن است قرارداد نهایی با قیمتی کمتر منعقد شود.

آپارتمان دیگری در محله نیاوران به متراژ ۷۵ متر با عمر بنای ۶ سال دارای پارکینگ، انباری و آسانسور به قیمت ۳.۹ میلیارد تومان به فروش می‌رسد که نرخ هر متر مربع آن ۵۲ میلیون تومان است.

در محله تهرانپارس شرقی، واحدی ۵۶ متری، دارای پارکینگ، انباری و آسانسور با عمر بنای ۱۸ سال به قیمت ۱.۸ میلیارد تومان به فروش می‌رسد که نرخ هر متر مربع آن ۳۲ میلیون تومان است. در حالی که طبق آمار رسمی، متوسط قیمت مسکن در منطقه ۴ که محله تهرانپارس شرقی در آن واقع شده به ۴۲.۸ میلیون تومان می‌رسد.

در محله پونک واقع در منطقه ۵ که متوسط قیمت هر متر خانه در آن‌جا ۴۸.۸ میلیون تومان است، یک آپارتمان ۷۳ متری ۱۶ سال ساخت دارای آسانسور و انباری، رو به آفتاب، بازسازی شده به قیمت ۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در هر متر مربع به فروش می‌رسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر