بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
پیش بینی تولید برنج به بیش از ۲ میلیون تن
مجری طرح برنج کشور گفت: متوسط تولید برنج در کشور حدود دو میلیون تن برنج سفید بود که پیش بینی می‌شود امسال این میزان در کشت اول، دوم و پرورش رتون به دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن برسد.
کد خبر : ۲۶۰۶۳۹

پیش بینی تولید برنج به بیش از ۲ میلیون

بورس نیوز: شایگان ادیبی، مجری طرح برنج کشور اظهار کرد: متوسط تولید برنج در کشور حدود دو میلیون تن برنج سفید بود که پیش بینی می‌شود امسال این میزان در کشت اول، دوم و پرورش رتون به دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن برسد.

وی کاهش قیمت کود‌های شیمیایی بویژه کود‌های فسفاته و پتاسه، کشت ارقام پرمحصول و افزایش کشت و برداشت مکانیزه این محصول را از دلایل افزایش تولید برنج در کشور اعلام کرد و افزود: تولید برنج امسال در شالیزار‌های کشور در مقایسه با سال‌های گذشته ۲۰ درصد افزایش دارد.

مجری طرح برنج کشور ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی با اجرای طرح‌هایی مانند کشت قراردادی و افزایش مکانیزاسیون به دنبال افزایش تولید برنج در داخل و تامین نیاز برنج کشور با برنج‌های ایرانی است تا ذائقه مردم تغییر نکند.

شایگان ادیبی مازندران را استانی تاثیرگذار برای رسیدن به این هدف دانست و افزود: پیش بینی می‌شود بیش از نیمی از برنج داخلی امسال در این استان تولید شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج در سال جاری
معاون امور گمرکی گمرک ایران‌ اعلام کرد:

لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج در سال جاری

کاهش ۱۰ هزارتومانی قیمت در بازار برنج
دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت:

کاهش ۱۰ هزارتومانی قیمت در بازار برنج

ارسال نظر