بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
در بازارهای جهانی رقم خورد؛

تداوم روند نزولی قیمت نفت

تداوم روند نزولی قیمت نفت
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۰ سنت معادل ۰.۶۸ درصد کاهش به ۱۰۲ دلار و ۵۰ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۰۶۵۶

تداوم روند نزولی قیمت نفت

بورس نیوز: نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره در آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت دنیا و محدود شدن رشد تقاضا برای سوخت در این کشور باعث کاهش قیمت نفت در رو جاری شد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۰ سنت معادل ۰.۶۸ درصد کاهش به ۱۰۲ دلار و ۵۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۷۷ سنت معادل ۰.۸۱ درصد کاهش ۹۳ دلار و ۹۳ سنت معامله می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند نگرانی درمورد کاهش تقاضای جهانی برای سوخت به‌خاطر افزایش نرخ بهره و ازسرگیری تولید نفت خام لیبی شرایط بازار را در همین سطح بدبینانه نگه می‌دارد.

قیمت نفت طی هفته‌های اخیر بسیار بی‌ثبات بوده‌است، چون تاجران تلاش می‌کنند احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره و محدود شدن فعالیت‌های اقتصادی و درنتیجه کاهش رشد تقاضا برای سوخت را با اختلال در تجارت بشکه‌های نفت روسیه به‌خاطر تحریم‌های غربی تطبیق دهند.
مقامات فدرال‌رزرو آمریکا اعلام کرده‌اند بانک مرکزی این کشور در اجلاس ۲۶ و ۲۷ جولای نرخ بهره را بازهم بالا خواهد برد.

از نظر عرضه نفت، شرکت نفت ملی لیبی قصد دارد طی دو هفته آینده تولید این کشور را به ۱.۲ میلیون بشکه در روز برساند.

اتحادیه اروپا هفته گذشته اعلام کرد به شرکت‌های دولتی روسیه اجازه می‌دهد نفت را به کشور‌های سومی ارسال کنند تا امنیت انرژی دنیا کمتر به خطر بیفتد.

اما رییس بانک مرکزی روسیه در روز جمعه گفت روسیه نفت خود را به کشور‌هایی که تصمیم به قرار دادن سقف قیمت برای آن گرفته‌اند، نمی‌فروشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر