بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
ایران به جمع تولیدکنندگان تختال فولاد‌های الکتریکی پیوست
مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: هم‌زمان با عید غدیر و برای نخستین بار در کشور، تولید تختال موردنیاز فولاد‌های الکتریکی با ۱/۸ درصد سیلیسیم، با اتکا به دانش فنی و همت والای مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه میسر شد و ایران به جمع معدود تولیدکنندگان این قبیل فولاد‌ها پیوست.
کد خبر : ۲۶۰۶۶۶

ایران به جمع تولیدکنندگان تختال فولاد‌های الکتریکی پیوست

بورس نیوز: محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان اظهارکرد: هم‌زمان با عید غدیر و برای نخستین بار در کشور، تولید تختال موردنیاز فولاد‌های الکتریکی با ۱/۸ درصد سیلیسیم، با اتکا به دانش فنی و همت والای مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه میسر شد و ایران به جمع معدود تولیدکنندگان این قبیل فولاد‌ها پیوست.

وی این دستاورد ارزشمند را گامی بزرگ و استراتژیک در راستای تولید محصولات با ارزش افزوده بالا دانست و ادامه داد: رفع نیاز‌های داخلی، رقابت با تولیدکنندگان خارجی و شکستن حلقه تحریم‌های ظالمانه از مهم‌ترین دستاورد‌های این موفقیت است.

به گفته مدیرعامل فولاد مبارکه، فولاد‌های الکتریکی در زمینه تولید ترانسفورماتور‌ها و موتور‌های الکتریکی و همچنین در تولید فولاد‌هایی با خواص مغناطیسی خاص کاربرد دارند و مقادیر زیاد سیلیسیم و آلومینیوم و مقادیر بسیار کم کربن و گوگرد از مشخصه‌های بارز این نوع محصولات فولادی است.

ایران به جمع تولیدکنندگان تختال فولاد‌های الکتریکی پیوست

وی با تأکید بر اینکه فولاد‌های الکتریکی با۱/۸ درصد سیلیسیم یکی از گرید‌های استراتژیک صنعت فولاد محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: تولید این نوع فولاد‌ها حتی در خارج از کشور هم به‌صورت محدود و توسط تولیدکنندگان خاص انجام می‌شود.

غلامرضا سلیمی، مدیر ارشد تولید فولاد مبارکه در تشریح چگونگی و جزئیات تولید این محصول ارزشمند اضافه کرد: ازآنجا‌که مصرف این نوع ورق فولادی در ایران هر روز در حال افزایش است، نیاز به تولید این محصول جهت مصرف داخلی و نیز امکان رقابت با تولیدکنندگان خارجی و صدور آن به کشور‌های دیگر به‌شدت احساس می‌شد.

سلیمی با اشاره به اهمیت تولید داخلی این گرید فولادی ادامه داد: در راستای بومی‌سازی تکنولوژی تولید این نوع فولاد‌ها بر اساس تجهیزات موجود در شرکت، جلسات متعدد کارشناسی بین قسمت‌های مختلف انجام شد و پس از مشخص شدن موارد بااهمیت در روند تولید و ارائه راهکار‌های دقیق موردنیاز برای رفع محدودیت‌های تجهیزاتی، تیم کارشناسی تشکیل و تست‌های اولیه در ناحیه فولادسازی انجام گرفت و تحلیل و بررسی شد. نهایتا یک دستورالعمل خاص برای تولید این فولاد طراحی گردید.

ایران به جمع تولیدکنندگان تختال فولاد‌های الکتریکی پیوست

وی خاطرنشان کرد: تولید فولاد با مقادیر زیاد سیلیسیم و آلومینیوم و درعین حال مقادیر کم کربن و گوگرد نیازمند استفاده از تجهیزاتی خاص مثل VOD در فولادسازی و تنظیمات ماشین ریخته‌گری و دستورالعمل‌های خنک‌سازی با حساسیت بالا است که با محاسبات کارشناسی در ذوب‌سازی، سرباره‌سازی و ریخته‌گری توسط کارشناسان ناحیه فولادسازی، محدودیت‌های تجهیزاتی جبران و امکان تولید این فولاد با تجهیزات موجود فراهم شد و نهایتا در روز عید سعید غدیر خم، این گرید فولادی بدون عیب با موفقیت ذوب‌سازی و ریخته‌گری گردید.

مدیر ارشد تولید فولاد مبارکه کسب این موفقیت بزرگ را به‌تمامی واحد‌های تولیدی، پشتیبانی و ذی‌نفعان فولاد مبارکه تبریک گفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر