بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در جامعه‌ای که تصمیمات فوریتی گرفته می‌شود، تدوین برنامه غنیمتی است؛ بنابراین حتما برای سیاستگذران وقت گذاشتن برای تدوین برنامه فرصتی مغتنم است. از این زاویه به شکل ویژه‌تری باید برنامه هفتم را مورد توجه قرار داد.
کد خبر : ۲۶۰۶۷۳

3 نکته وزیر اقتصاد در تدوین برنامه هفتم توسعه

بورس نیوز: احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص ضرورت تغییر ریل سیاست‌گذاری کشور در تدوین برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: در جامعه‌ای که تصمیمات فوریتی گرفته می‌شود، تدوین برنامه غنیمتی است؛ بنابراین حتما برای سیاستگذران وقت گذاشتن برای تدوین برنامه فرصتی مغتنم است. از این زاویه به شکل ویژه‌تری باید برنامه هفتم را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: وقتی درباره برنامه صحبت می‌کنیم اولین گام این است که ساختار آن براساس سیاست‌های کلی رقم می‌خورد. به نظر می‌رسد یکی از آسیب‌ها نوع رویکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام است. در تفاوت رویکردی که باید جایگزین شود پیشنهاد این است که برنامه پنج ساله جای تعیین تکلیف اولویت‌ها است که اگر تعیین تکلیف انجام شود، می‌توان امیدوار بود که سیاست فعلی را از انتخاب‌های مهم راهبردی عبور دهیم و با توجه به کمبود‌هایی که داریم انرژی‌های سیاست‌های کشور را درجای لازم تمرکز دهیم.

خاندوزی ادامه داد: نکته دوم این است که چه مسایلی را باید در صدر بنشانیم، سیاستگذران وقتی انتخابی انجام می‌دهند که خود به آن ملتزم نمی‌مانند، ناترازی‌های دولت را تشدید می‌کند. بعد توقع نرخ رشد هشت درصد داریم که حتما محقق نخواهد شد.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: نکته سوم این است که دستگاه دیوان‌سالاری خود نیازمند اصلاحات است وگرنه از این نطام تقسیم کار انتظارات برآورده نخواهدشد. اگر متعهدانه بخواهیم درباره قانون برنامه هفتم صحبت کنیم و از گذشته درس بیاموزیم، این سه نکته از موارد راهبردی است که با توجه به آن می‌توان تحول ایجاد کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بر اساس عملکرد ۳ ماهه درآمد‌های عملیاتی؛

اخذ ۵ میلیارد تومان مالیات از خانه‌های لوکس

آغاز به کار سامانه مودیان فروشگاهی
وزیر امور اقتصاد و دارایی خبر داد:

آغاز به کار سامانه مودیان فروشگاهی

ارسال نظر