بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی:

تصمیم به افزایش نرخ بنزین نداریم

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی از ثبت رکورد ۱۱۰ میلیون لیتر مصرف بنزین در برخی از روزهای تیر خبر می دهد.
کد خبر : ۲۶۰۷۴۲

برنامه‌ای برای کنترل مصرف از طریق گرانی نداریم

بورس نیوز: علی اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی البته متوسط مصرف ماهانه بنزین در تیر را حدود ۱۰۰ میلیون لیتر اعلام کرده و گفت: در برخی از روز‌های تیر که مصرف از تولید بالاتر می‌رفت ناچار به استفاده از مخازن ذخیره سازی خود شدیم. اما حالا تقریبا میزان تولید و مصرف در نقطه سربه سر قرار دارد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی درخصوص پیش بینی افزایش میزان مصرف در ماه‌های آینده بیان کرد: رشد مصرفی که امسال شاهد آن هستیم ناشی از کاهش محدودیت‌های کرونایی و البته افزایش سفر‌های مردم با شروع تابستان است. همه ساله با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها میزان مصرف کاهش پیدا می‌کند. بنابر این اگر تغییری در پاندمی کرونا ایجاد نشود، روند روبه رشد مصرف در دو ماه آینده هم ادامه خواهد داشت.

نژادعلی همچنین درباره وضعیت مصرف سی ان جی در کشور هم گفت: مصرف CNG به حدود ۲۴.۲ میلیون مترمکعب رسیده و مشکلی از جهت تامین این سوخت در کشور وجود ندارد.

وی همچنین درخصوص برنامه ای برای کنترل مصرف از طریق افزایش قیمت بنزین افزود: هیچ تصمیمی در خصوص نرخ بنزین گرفته نشده و اخباری که در این خصوص در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور بعضا منتشر می‌شود، به هیچ وجه درست نیست.

به گفته مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، تغییری در نحوه توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت ایجاد نمی‌شود و قیمت بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز همچنان ۳۰۰۰ تومان خواهد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کاهش در تولید جهانی بنزین
برای اجتناب از ضرر بیشتر اتفاق می افتد؛

کاهش در تولید جهانی بنزین

بررسی آمار بانک جهانی نشان می دهد؛

بانک جهانی بررسی کرد/رشد ضریب جینی در ایران

کاهش رشد ۴.۱واحد درصد نقدینگی
بانک مرکزی اعلام کرد؛

کاهش رشد ۴.۱واحد درصد نقدینگی

ارسال نظر