بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
با رونمایی از سامانه توثیق الکترونیک هوشمند؛

سهامداران خرد در صورت نیاز، وام بگیرند

اگر سهامداران خرد به وجه نقد نیاز داشتند، دیگر نیاز نیست حتما سهام خود را بفروشند بلکه می‌توانند به راحتی به جای فروش سهم، وام بگیرند.
کد خبر : ۲۶۰۷۷۹

سهامداران خرد در صورت نیاز، وام بگیرند

بورس نیوز: مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از فاز اول سامانه توثیق الکترونیک هوشمند ستاره، با بیان اینکه یکی از برنامه‌های جدی بازار سرمایه این بود که با استفاده از بستر‌های الکترونیک بتواند خدمات وسیعی را به سهامداران ارائه دهد، اظهار کرد: توثیق الکترونیک انواع دارایی مالی یکی از این برنامه‌ها بود و از امروز سهامداران میتوانند به صورت رسمی دست به انجام این کار بزنند، زیرا در سیستم بانکی عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: بنابراین اگر سهامداران خرد به وجه نقد نیاز داشتند، دیگر نیاز نیست حتما سهام خود را بفروشند بلکه می‌توانند به راحتی به جای فروش سهم، وام بگیرند. البته توثیق پیش از این هم بود، اما فرایند پیچیده و حضوری داشت. درحال حاضر این امکان به صورت غیرحضوری فراهم شده و سه بانک فعال در حوزه وام‌های خرد آماده خدمت رسانی هستند.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: همچنین این توثیق در دستگاه قضایی نیز فراهم شده و این دستگاه میتواند از سرویس مربوط به توثیق هوشمند برای صدور قرار وثیقه استفاده کند.

عشقی تاکید کرد: در فاز‌های بعد امکان توثیق گواهی سپرده سکه، اوراق بدهی و یونیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا همان‌ای تی اف‌ها نیز فراهم خواهد شد.ش

اشتراک گذاری :
ارسال نظر