بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد؛

جزئیات سانحه هواپیمایی آتا در مشهد

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: ساعت ۶ صبح روز گذشته پرواز شماره ۶۶۴۳ شرکت هواپیمایی آتا از مبدأ مشهد مقدس به‌مقصد نجف پس از برخاستن از فرودگاه دچار ترکیدگی لاستیک چرخ گردید.
کد خبر : ۲۶۰۸۲۸

جزئیات سانحه هواپیمایی آتا در مشهد

بورس نیوز: سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: ساعت ۶ صبح روز گذشته پرواز شماره ۶۶۴۳ شرکت هواپیمایی آتا از مبدأ مشهد مقدس به‌مقصد نجف پس از برخاستن از فرودگاه دچار ترکیدگی لاستیک چرخ گردید و به‌دلیل رعایت مسائل ایمنی، خلبان پس از کاهش سوخت با ادامه پرواز در فضای تقرب مشهد و رسیدن به وزن مجاز در باند فرودگاه مشهد هواپیما را فرود آورد.

در ادامه خلبان درخواست تخلیه مسافران از طریق سرسره نجات را صادر کرد و ۱۶۸ مسافر و خدمه پرواز همگی سالم هواپیما را ترک کردند.

هم‌اکنون یک تیم متشکل از کارشناسان حوادث سازمان هواپیمایی کشوری و بخش ایمنی شرکت مربوطه به محل اعزام شدند تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

لازم به ذکر است موضوع حوادث اخیر ترکیدگی لاستیک هواپیما‌ها مورد پایش سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته و اقداماتی نیز انجام شده است.

با توجه به یافته‌های متفاوت از این رویدادها، مقرر است بخشنامه ایمنی مضاعفی در سه حوزه فرودگاهی، شرکت‌های هواپیمایی و مؤسسات تعمیر و نگهداری چرخ‌ها صادر شود تا زمینه ارتقای ایمنی پرواز‌ها فراهم شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر