بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
اقبال خریداران مسکن به واحد‌های ساخت بیش از ۲۰ سال
طبق اعلام بانک مرکزی در بخش توزیع تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده براساس شاخص "تفکیک عمر بنا" نیز به دلیل تورم‌های پیاپی سال‌های گذشته تقاضا به سمت و سوی واحد‌های با عمر ساخت بالای ۲۰ سال بوده است.
کد خبر : ۲۶۰۹۳۸

اقبال خریداران مسکن به واحد‌های ساخت بیش از ۲۰ سال

بورس نیوز: طبق اعلام بانک مرکزی طی تیرماه امسال در مناطق ۲۲ گانه تهران ۱۰۲۹۴ واحد مسکونی در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت شده که نسبت به تیرماه سال گذشته ۱۰۳ درصد افزایش یافته است. این میزان معاملات مسکن نسبت به خرداد ۱۴۰۱ حدود ۲۶ درصد کاهش یافته که یکی از دلایل آن انتظارات کاهش قیمت به واسطه تاثیر برخی رویداد‌های احتمالی بوده است.

در بخش توزیع تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده براساس شاخص "تفکیک عمر بنا" نیز به دلیل تورم‌های پیاپی سال‌های گذشته تقاضا به سمت و سوی واحد‌های با عمر ساخت بالای ۲۰ سال بوده است.

بر این اساس در ماه مورد اشاره با آن‌که واحد‌های با عمر تا ۵ سال با ۳۰.۱ درصد بیشترین سهم را در سبد معاملات مسکن مردم داشته است، اما واحد‌های با عمر بالای ۲۰ سال نیز رشد ۲۱۸.۴ درصدی را ثبت کرده است.

در ماه گذشته ۲۱۱۴ فقره از معاملات مسکن شهر تهران برای واحد‌های با عمر بیش از ۲۰ سال بود. تیرماه سال گذشته سهم این نوع ساختمان‌ها در معاملات ۶۶۴ فقره بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر