بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
تخصیص ارز، چالش مهم واردکنندگان موبایل
سخنگوی انجمن موبایل گفت:چالش مهم واردکنندگان موبایل در حال حاضر تخصیص ارز است. واردکنندگان موبایل از ۲۷ اردیبهشت امسال هیچ تخصیص ارزی دریافت نکردند.
کد خبر : ۲۶۰۹۶۲

تخصیص ارز، چالش مهم واردکنندگان موبایل

بورس نیوز: محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن موبایل اظهار کرد: کل واردات موبایل در چهار ماه ابتدایی امسال حدود چهار میلیون دستگاه به ارزش ۹۷۰ میلیون دلار بوده که ۱۵۰ هزار دستگاه به ارزش حدود ۱۰۰ میلیون دلار به صورت مسافری وارد کشور شده است.

به گفته وی از این این چهار میلیون دستگاهی که در سال ۱۴۰۱ به کشور وارد شده، حدود ۲۴۰ هزار دستگاه بالای ۶۰۰ دلار بوده است. همچنین بیش از ۶۵ هزار دستگاه موبایل بالای ۶۰۰ دلار به صورت مسافری به کشور وارد شده است.

وی افزود: چالش مهم واردکنندگان موبایل در حال حاضر تخصیص ارز است. واردکنندگان موبایل از ۲۷ اردیبهشت امسال هیچ تخصیص ارزی دریافت نکردند. در سال جاری فقط ۳۵۳ شرکت موفق شدند حداقل یک بار واردات انجام دهند. اما در جلسات مشترکی که تاکنون برگزار شده، ذی‌نفعان دولتی قول دادند که شرایط به حالت عادی برگرد.

سخنگوی انجمن موبایل افزود: به عبارت دقیق‌تر ثبت سفارش موبایل‌های ترخیص شده در سال جاری، مربوط به قبل از ۲۷ اردیبهشت بوده که به صورت قطره چکانی وارد می‌شود.

عالیان با بیان اینکه تخصیص نیافتن ارز باعث شده بسیاری از شرکت‌ها در شرف ورشکستگی باشند، تصریح کرد: تعداد زیادی از این شرکت‌ها پرسنل زیادی دارند که خطر بیکاری آن‌ها وجود دارد، چرا که اگر وضعیت به همین شکل پیش برود، بخشی از این شرکت‌ها در ماه‌های آینده وجود نخواهند داشت.

سخنگوی انجمن موبایل مسئله دیگر این بخش را دپوی کالا‌ها در گمرک عنوان کرد و گفت: بخشی از موبایل‌های وارد شده به دلیل تخصیص نیافتن ارز و تغییر تعرفه‌ها، حداقل دو تا سه ماه است که در گمرک دپو شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر