بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
ایران نصب سه آبشار سانتریفیوژ‌های پیشرفته را تکمیل کرد
خبرگزاری رویترز از گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص برنامه هسته‌ای کشورمان سخن گفت.
کد خبر : ۲۶۱۰۵۶

ایران نصب سه آبشار سانتریفیوژ‌های پیشرفته را تکمیل کرد

بورس نیوز: خبرگزاری رویترز اعلام کرد طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی به کشور‌های عضو که به رؤیت این خبرگزاری رسیده است، ایران نصب سه آبشار سانتریفیوژ‌های پیشرفته «آی آر-۶» در تأسیسات غنی سزی سوخت نطنز تکمیل کرده ست.

بر اساس این گزارش، ایران به آژانس بین لمللی انرژی اتمی اطلع داده است قصد دارد تا شش آبشار IR-۲m دیگر را در یک واحد عملیاتی جدید در کارخانه غنی‌سازی سوخت نطنز نصب کند.

گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی در حالی منتشر می‌شود که ساعاتی پیش، رسانه‌های خبری گزارش دادند رابرت مالی، مذاکره کننده آمریکایی و نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در چارچوب ازسر گیری مذاکرات هسته‌ای راهی وین، پایتخت اتریش شد.

پیش از آن نیز انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتر خود نوشت که عازم سفر به وین است تا بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا برای توافق هسته‌ای با ایران و بازگشت به اجرای کامل برجام را بررسی کند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز از عزیمت هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران به وین برای ادامه مذاکرات به منظور رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران خبر داده بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر