بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
احتمال جهش چشمگیر قیمت برای لایت کوین
قیمت توکن LTC اکنون با مقاومت بزرگی از سطح اصلاح فیب ۰.۶۱۸ مواجه است.
کد خبر : ۲۶۱۱۴۳

حتمال جهش چشمگیر قیمت برای لایت کوین

بورس نیوز: همانطور که در آخرین پیش بینی قیمت لایت کوین ما نیز اشاره شد، قیمت توکن LTC اکنون با مقاومت بزرگی از سطح اصلاح فیب ۰.۶۱۸ مواجه است که با اتصال بالاترین قیمت ۷۴.۲۹ دلار در ۲۰ می‌به پایین‌ترین سطح ژوئن ۴۰.۳۲ دلار وارد عمل می‌شود.

با این وجود، علیرغم اینکه قیمت قبلاً دو بار از سطح ۶۲ دلار رد شده، لایت کوین به احتمال زیاد طی روز‌های آتی بار دیگر این مقاومت کلیدی را آزمایش خواهد کرد که بازپس گیری این سطح احتمالاً باعث یک حرکت صعودی بزرگ خواهد شد.

لایت کوین یکی از آلت کوین‌هایی است که عملکرد قیمت آن با بیت کوین ارتباط نزدیکی دارد. زمانی از لایت کوین به عنوان نقره در برابر طلای دیجیتال، یعنی بیت کوین یاد می‌شد. با این حال، این روایت دیگر آنقدر محبوب نیست؛ چراکه این توکن در روند صعودی سال گذشته بسیار ضعیف عمل کرد.

توکن لایت کوین در ماه مه ۲۰۲۱ به بالاترین سطح قیمت خود روی ۴۱۰ دلار رسید. این سطح تنها کمی بالاتر از اوج قیمت سال ۲۰۱۷ بوده و این در حالیست که بیت کوین در همان زمان، تقریباً ۲۵۰ درصد بالاتر از اوج خود در سال ۲۰۱۷ قرار داشت. در زمان نگارش این گزارش، قیمت لایت کوین تقریباً ۸۵ درصد نسبت به بالاترین سطح سال گذشته کاهش یافته است و اکنون با ۶۲.۴۵ دلار معامله می‌شود.

حتمال جهش چشمگیر قیمت برای لایت کوین

تجزیه و تحلیل فنی نمودار قیمت لایت کوین نشان دهنده شکست الگوی گُوِه متقارن است. اگرچه این شکست توسط حجم معاملات پشتیبانی نمی‌شود، قیمت همچنان به سمت پایین‌ترین سطح خود ادامه می‌دهد.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، سطح قیمت ۶۲ دلار به یک مانع بزرگ در بهبود عملکرد قیمت تبدیل شده است. با این وجود، به دلیل تلاش‌های متعدد برای شکست آن، به نظر می‌رسد این مقاومت تا حد زیادی ضعیف شده و از این رو ممکن است در تلاش‌های بعدی شکسته شود.

بازپس گیری سطح قیمت ۶۲ دلار، پیش بینی قیمت لایت کوین روی ۷۴ دلار را بسیار محتمل می‌سازد. این هدف با تلاقی حرکت اندازه‌گیری‌شده شکست گُوِه و منطقه عرضه به دست می‌آید. با این حال، اکیداً توصیه می‌شود حد ضرر را زیر ۵۱.۹۶ دلار نگه دارید؛ چراکه نقض این سطح تحلیل قیمت صعودی ما برای لایت کوین را باطل می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر