بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
معاون دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی گفت:

داشتن سابقه ازشروط واردات برنج

داشتن سابقه ازشروط واردات برنج
معاون دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی وزارت جهادکشاورزی هیچ مشکلی برای تمدید ندارد، ولی اگر در این تمدید با بحث سابقه مواجه شوند، مشکلاتی ایجاد خواهد شد.
کد خبر : ۲۶۱۱۴۶

داشتن سابقه کافی برای واردات برنج

بورس نیوز: مجید حسنی‌مقدم، معاون دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی درباره محدودیت در ثبت سفارش برنج‌های وارداتی اظهار کرد: اخیرا وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و سازمان مرتبط با آن یعنی توسعه‌ و تجارت برای ایجاد و تمدید ثبت سفارش‌ها بحث سابقه را مطرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: این یعنی اینکه براساس روال دو سال گذشته، با توجه به سابقه واردات شرکت‌ها و همچنین حجم آن ثبت سفارش‌ها تمدید می‌شود. به عبارت دیگر اگر شرکتی تاکنون اقدام به واردات برنج نکرده نمی‌تواند واردات انجام دهد یا اگر مثلا در گذشته متوسط سالانه ۱۰۰ تن برنج وارد می‌کرده بیشتر از این مقدار اجازه واردات ندارد.

معاون دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه از نظر این وزارتخانه مشکلی در ثبت سفارش‌ها وجود ندارد و بایستی بحث سابقه نیز حل شود، افزود: اعلام کردیم که فقط بحث سقف واردات را در نظر بگیرند و اجازه دهند در گروه‌های کالایی محصولات کشاورزی امکان جابه‌جایی باشد؛ یعنی کسی که برنج وارد می‌کند بتواند شکر، کنجاله و جو نیز وارد کند.

حسنی مقدم درباره امکان ویرایش تاریخ، قیمت و کد‌های مربوطه در ثبت سفارش‌ها برای واردکنندگان گفت: وزارت جهادکشاورزی هیچ مشکلی برای تمدید ندارد، ولی اگر در این تمدید با بحث سابقه مواجه شوند، مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

وی در پایان گفت: با وزارت صمت در این باره مکاتباتی انجام داده‌ایم و این وزارتخانه باید به مساله سابقه ورود و آن را برطرف کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
محدودیت در ثبت سفارش برنج
در پی مشکلات سامانه جامع تجارت رخ داد؛

محدودیت در ثبت سفارش برنج

امیدواری به کاهش قیمت برنج در زمان برداشت
معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت:

امیدواری به کاهش قیمت برنج در زمان برداشت

ارسال نظر