بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
خلاصه امیدنامه پرداخت الکترونیک پاسارگاد؛

"پی پاد" در آستانه ورود به بازار سهام

بازار سهام هر روز در حال توسعه بیشتر است و شرکت‌های زیادی در حوزه‌های متفاوت به این بازار وارد می‌شوند.
کد خبر : ۲۶۱۱۵۴

بورس نیوز:

بازار سهام هر روز در حال توسعه بیشتر است و شرکت‌های زیادی در حوزه‌های متفاوت به این بازار وارد می‌شوند. شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در نماد "پی پاد" یکی از این شرکت‌ها است که قرار است در ماه‌های آتی قدم در معاملات بازار سهام بگذارد. اخیرا امیدنامه این شرکت منتشر شده که در ادامه نگاهی اجمالی به این امیدنامه می‌اندازیم.

شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در حوزه ارائه خدمات و راه‌کار‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حوزه‌های مربوط به پرداخت الکترونیکی فعالیت می‌کند. سهامدار عمده این مجموعه شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد (فناپ) است که با حدود ۷۳ درصد بیشترین سهم را در اختیار دارد، شرکت کاشفان نواندیش پارس و شرکت پیام‌آوران مدیریت ایرانیان هرکدام با ۱۳,۵ درصد دیگر سهامداران "پی پاد" هستند.

چشم‌اندازی که شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد به‌عنوان شرکتی دانش‌بنیان برای خود متصور است بهبود کیفیت زندگی با توسعه راهکار‌های جامع نوآورانه در حوزه تجارت الکترونیک و پرداخت است و تلاش دارد بستری امن و جامع در بخش تجارت الکترونیک، پرداخت و فناوری مالی را به پایبندی به نوآوری و ارتباط بین خلاقیت و دانش برای تمامی افراد جامعه فراهم کند.

این شرکت در سال‌های اخیر افتخارات متعددی کسب کرده که از مهمترین آن‌ها می‌توان به دریافت تندیس بلورین جایزه مدیریت مالی ایران طی ۲ سال متوالی، گواهینامه ۳ ستاره جایزه مدیریت دانشی KM۴D، گواهینامه ۳ ستاره مسئولیت اجتماعی، تندیس ملی مدیر شایسته، تقدیرنامه ۳ ستاره تعالی سازمانی و تندیس برگزیده اجلاس رهبران صنعت، تجارت و توسعه ملی اشاره کرد.

شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در ۲ سال گذشته عمده‌ترین میزان پیشرفت و رشد را در بین شرکت‌های پرداخت به خود اختصاص داده است و همچنین موفق به ثبت تداوم روند صعودی خود شده است. در شاخص میزان تراکنشی که صورت می‌گیرد، این شرکت در پایان سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۰ در مقایسه با سال مالی گذشته بیش از ۲ درصد از سهم بازار خود را ارتقا بخشید و نرخ رشد تعداد تراکنش این شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد بود، نکته قابل‌توجه آنجایی است که شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند ۱۷ درصد افزایش‌یافته‌اند، که اهمیت کار "پی پاد" را دوچندان می‌کند.

پرداخت الکترونیک پاسارگاد با ۸ بانک متفاوت قرارداد دارد که همین قرارداد‌ها سبب شده که این شرکت یکی از متمایزترین شرکت‌های پرداخت الکترونیک باشد، علی رغم این قرارداد‌ها، "پی پاد" توانست وابستگی کسب‌وکار خود را به درآمد‌های حاصل از کارمزد‌های شاپرکی به حداقل برساند، این شرکت با افزایش سهام بازار خود در شاخص مبلغ تراکنش در اسفندماه ۱۴۰۰ نسبت به سال مالی گذشته به میزان ۲,۵۲ درصد نخستین جایگاه در صنعت را از نظر میزان رشد و کسب‌وکار سهم بازار را در اختیار دارد.

این شرکت علاوه بر موضوعات اصلی فعالیت خود نیز به موضوعات فرعی همچون خرید، فروش، واردات، صادرات و تولید ابزار و تجهیزات الکترونیک، شبکه، دستگاه‌های پرداخت و دریافت پولی و بانکی، تمامی اقلام مجاز بازرگانی و سرمایه‌گذاری در اجرای طرح‌های صنعتی و تجاری، انجام امور بازرگانی، سپرده‌‎گذاری و مشارکت در شرکت‌های ایرانی و خارجی می‌پردازد.
در کنار موضوعاتی که به آن‌ها اشاره شد، ارائه آموزش‌های حرفه‌ای در زمینه فعالیت شرکت و انجام عملیاتی و معاملات مجاز مالی، خدماتی و تجاری و تولیدی در ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با فعالیت شرکت را نیز انجام می‌دهد.

مشتریان در صنعت پرداخت الکترونیک به ۲ گروه اصلی پذیرنده و دارنده کارت تقسیم می‌شوند که با توجه به نوع محصول، پذیرندگان و انجام دهندگان تراکنش به‌عنوان مشتریان اصلی صنعت پرداخت تلقی می‌شوند. فروش کارت به ۲ دسته اصلی کارت خام و سایر کارت‌ها تقسیم می‌شود که در سال ۱۴۰۰ با بازاریابی کارت‌های شخصی‌سازی‌شده، فروش کلی کارت‌ها حدود ۲۰ درصد در مقایسه با سال قبل افزایش یافته است.

پراکندگی جمعیت مشتریان در سراسر کشور بسیار متفاوت است، طبق آخرین آمار شاپرک، ۵ استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان دارای بیشترین تعداد دستگاه کارتخوان در کشور هستند که این میزان معادل ۴۵ درصد از کل مشتریان کشور است.

شکل‌گیری و رشد رمزارز‌ها در چند سال گذشته روش‌های جدیدی از پرداخت را تعریف کرد که شکل متفاوتی از تعریف پول و پرداخت دارد، حتی با وجود مشکلات و ابهامات زیادی همانند قوانین و پذیرش دولت‌ها در خصوص آینده رمزارز‌ها وجود دارد، می‌توان سهم بزرگی از آینده پرداخت را برای آن تجسم کرد.

از بخشی دیگر یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در صنعت پرداخت رشد حوزه‌های متنوع در فینتک است، فینتک در سال‌های گذشته در جهان درحال‌توسعه و ارتقا است و پیش‌بینی‌ها بیان‌گر آن است که این روند رو به رشد ادامه خواهد داشت.

شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد با سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های فنی، تحقیق و توسعه، امنیت و شبکه گسترده پشتیبانی، در حال حاضر (طبق آخرین گزارش شاپرک) در اسفندماه سال ۱۴۰۰ جزو ۵ شرکت برتر از لحاظ کم‌ترین خطای پذیرندگی است، تمرکز بر تحقیق و توسعه و مطالعه مستمر بازار استاندارد در شرکت منجر به تولید محصولات و خدمات متنوع و موردنیاز مشتری شده است.

اکنون نگاهی خواهیم داشت به کیف پول الکترونیکی باانک پاسارگاد که با هدف هوشمندسازی ارائه خدمات به شهروندان، الکترونیک کردن پرداخت مدیریت هزینه‌های پرداخت خرد و ارائه خدمات ویژه، در اواخر سال ۱۳۹۷ در نسخه اندروید و IOS وارد بازار شد، با اجباری شدن رمز یکبار مصرف، پی‌پاد بهترین راهکار برای تراکنش‌های خرد بانکی که با به کارگیری آن، نیاز به استفاده از رمز پویا برای هر پرداخت برطرف شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تسعیر ارز
کسب درآمد ۶۲ میلیارد تومانی بانک پاسارگاد از ارسال پیامک؛

تسعیر ارز "وپاسار" بالاتر از نرخ‌های معین بود

بازار داغ مجامع پس از تعطیلات
بیش از ۳۰ شرکت در مجمع عمومی ۲۸ تیرماه حضور دارند؛

بازار داغ مجامع پس از تعطیلات

ارسال نظر